سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه ساماندهی محلات حاشیه‌نشین کرمانشاه محدود به آقاجان نخواهد شد، گفت: ساماندهی محلات حاشیه نشین ادامه دار است و آن را به دیگر محلات حاشیه‌ای و مسئله‌دار تعمیم خواهیم داد.
کد خبر: ۱۱۰۹۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶ 10 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمدرضا آمویی با اشاره به آمار بالای حاشیه نشینی در شهر کرمانشاه، گفت: ۱۳ منطقه حاشیه نشین و ۳۶ محله مسئله‌دار در شهر کرمانشاه شناسایی شده است.

وی افزود: وضعیت برخی از محلات حاشیه‌ای و مسئله دار شهر کرمانشاه بحرانی است که آقاجان از این دست محلات بود که با توجه به سرکشی وزیر کشور از این محله در سفر اخیر خود به کرمانشاه طرح ساماندهی این محله حاشیه‌ای در دست اجرا قرار گرفته است.

آمویی با بیان اینکه در وهله اول تخریب پاتوق‌های مصرف مواد مخدر در محله آقاجان در دستور کار قرار گرفت، گفت: البته کار‌های کالبدی شاید ۱۰ درصد کار را شامل بشود و ورود دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای ایجاد تغییر در حوزه فرهنگی اصل کار است که اجرای آن‌ها دنبال خواهد شد.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه با بیان اینکه ساماندهی محلات حاشیه‌ای کرمانشاه محدود به آقاجان نخواهد شد، گفت: ساماندهی محلات حاشیه نشین را با محله آقاجان شروع کرده و به دیگر محلات حاشیه‌ای و مسئله دار تعمیم خواهیم داد.

وی ادامه داد: بازخورد‌های خوبی از سوی ساکنین محلات مسئله دار شهر کرمانشاه داشته ایم و روزانه تعداد زیادی مراجعه کننده به فرمانداری داریم که تقاضای سرکشی از محله‌شان را دارند.

وی با بیان اینکه یکی از مناطقی که بعد از آقاجان در حوزه ساماندهی آن ورود می‌کنیم، "ده پهن" خواهد بود، توضیح داد: ده پهن روستایی است که سالیان سال در دل شهر کرمانشاه است و به جد پیگیر الحاق آن به شهر و حل مشکلاتش خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در قضیه ساماندهی محلات حاشیه‌ای و مسئله دار باید خود مردم پای کار باشند، گفت: باید توان مطالبه گری مردم این محلات را بالا برده تا اجازه ندهند دوباره مشکلات به محله برگردند.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به در برنامه قرار داشتن جمع آوری و توانمندسازی معتادان متجاهر داشت و با بیان اینکه در شهر کرمانشاه بالای ۳۲۰۰ معتاد متجاهر داریم، گفت: برای نگهداری این تعداد معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کمبود فضا داریم.

وی ادامه داد: ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۶ کرمانشاه تا سال گذشته بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر بود که برای نوروز این میزان به ۵۰۰ نفر و هم اکنون به حدود ۱۲۰۰ نفر رسیده، اما همین الان هم یک کمبود دو هزار نفری برای جمع آوری معتادین متجاهر داریم که همین کمبود سبب شده هنوز در سطح شهر کرمانشاه معتادان متجاهر دیده شوند.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل معتادان متجاهر باید خانواده‌ها را پای کار بیاوریم، گفت: متاسفانه نوع برخورد خانواده‌های کرمانشاهی با اعضای معتاد خانواده متفاوت از دیگر شهر‌ها است و در حالی که افراد معتاد در دیگر شهر‌های کشور از حمایت خانواده‌شان برخوردار هستند، اما این حمایت‌ها در کرمانشاه اغلب شامل حال معتادین نمی‌شود و آن‌ها اغلب از سوی خانواده و اجتماع طرد شده و پشت درب خانه و اجتماع می‌مانند.

وی با اشاره به ضرورت اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر، گفت: تا زمانی که در این حوزه نگاه‌ها تغییر نکند، نمی‌توانیم به ریشه کنی اعتیاد امیدوار باشیم.

وی تاکید کرد: باید به جایی برسیم که خیرین مثل دیگر حوزه‌ها به حوزه مبارزه با اعتیاد ورود کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار