سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۳۷۰ درصدی تعداد پرونده‌های کشفیات قاچاق در گمرکات استان کرمانشاه در دو ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ 08 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم، علی اصغر عباس‌زاده اظهار داشت: در دو ماهه نخست سالجاری تعداد 47 فقره پرونده قاچاق در گمرکات استان به ارزش 652 میلیاردو 236 میلیون و 232 هزارو 23 ریال تشکیل شده است و تعداد 39 متهم نیز در این راستا به مراجع ذیصلاح معرفی شده‌اند.

عباس‌زاده افزود: این میزان کالای مکشوفه توسط گمرکات استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد پرونده رشد 370 درصدی داشته است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه عمده کالاهای قاچاق در این مدت را گاز ال پی جی، قیر، نفتگاز، ایزوگام و بنزین عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از رشد 25 درصدی ارزش کالاهای ترانزیت خارجی حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه دردو ماهه نخست سالجاری خبر داد و گفت: ارزش کالاهای ترانزیتی خارجی گمرکات استان کرمانشاه در دو ماهه نخست امسال 349 میلیون و 544 هزارو 243 دلار به وزن 463 هزارو 390 تن است.

عباس‌زاده افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 25 درصد رشد و از لحاظ وزن 18 درصد افزایش داشته است.

وی عمده کالاهای ترانزیتی خارجی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه را مازوت، نفتا، روغن صنعتی،بیتومین و عمده کالاهای ترانزیت خارجی با مقصد حوزه نظارت گمرکات استان را اتومبیل مستعمل، گوشت مرغ منجمد عنوان کرد.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه از انجام تشریفات گمرکی کالاهای همراه 64 هزارو 701 مسافر ورودی و خروجی از گمرکات استان در دو ماهه نخست سالجاری خبر داد.

عباس‌زاده گفت: از این میزان مسافر در دو ماهه ابتدای سالجاری، 33 هزارو 755 نفر آن ، مسافران ورودی به کشور است که از طریق گمرکات مرزی پرویزخان و خسروی وارد کشور شده است.

وی افزود: این تعداد مسافر ورودی به کشور در دو ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش 164 درصدی داشته است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه سهم مسافران خروجی از گمرکات مرزی پرویزخان و خسروی در این مدت را 30 هزارو 946 نفر اعلام کرد و افزود این تعداد مسافر خروجی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 194 درصد افزایش داشته است.

عباس‌زاده افزود: در مجموع در دو ماهه نخست امسال 64 هزارو 701 مسافر از مرزهای خسروی و پرویزخان تردد داشته‌اند که تشریفات گمرکی کالاهای همراه آنان توسط کارکنان گمرکات خسروی و پرویزخان در کوتاهترین زمان انجام پذیرفته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار