فرماندار سنقر و کلیایی:
فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی گفت: رفع اختلاف بین منابع طبیعی، میراث فرهنگی و شهرداری بر سر مالکیت سراب سنقر و تعیین مالکیت آن پیوست‌های فرهنگی مناسبی را به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۱۰۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ 08 June 2023

علی قربانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه،اظهار کرد: وسعت مجموعه سراب سنقر تحت عنوان «پارک تفریحی سراب سنقر» ۵٠ هکتار است.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمِ این محوطه برون‌سپاری آن است که اختلافاتی بین منابع طبیعی، شهرداری و میراث فرهنگی بر سر تعیین مالکیت در عرصه این محل وجود دارد.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی تصریح کرد: با تعیین مالکیت این محل، پیوست فرهنگی آن اجرا می‌شود که شامل پروژه‌های گردشگری و اقتصادی است.

وی بر ضرورت کاوش در این محل باتوجه به ظرفیت‌های موجود آن تاکید کرد و گفت: بسیاری از روستا‌های پایین دست از آب این سراب بهره می‌برند و در فصول کم آبی برای آب شرب شهرستان هم از این محل استفاده می‌شود.

قربانی تاکید کرد: پل معلق در این محل یک امکان تفریحی و توریستی است و با تعیین سرمایه‌گذار، رستوران، آلاچیق‌های مختلف و کباب سرا‌ها هم در این پارک احداث می‌شوند.

به گفته وی جشنواره غذا‌های محلی سنقر هم در این محل برگزار می‌شود و یک مکان مناسب برای ورزش و اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار