رئیس اتحادیه میوه فروشان کرمانشاه خبر داد؛
رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه گفت: قیمت انواع میوه و سبزیجات طی چند هفته گذشته در کرمانشاه به دنبال کاهش خرید از سوی مردم با افت قابل توجهی همراه بوده است.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱ 08 June 2023

عزت‌الله گوهرباری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، در خصوص نوسان قیمت در بازار میوه واره بار کرمانشاه اظهار کرد: انواع میوه و سبزیجات طی چند وقت اخیر با کاهش قیمت محسوسی همراه بوده است.

وی افزود: افزایش بار و کاهش خرید از سوی مردم منجر به افت قیمت در انواع میوه و سبزیجات شده است، بخشی از کاهش قیمت‌ها هم ناشی از عدم صادرات این محصولات است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه قیمت هر کیلوگرم توت‌فرنگی را ٢۵ الی ٣۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این میوه اوایل اردیبهشت ماه با قیمتی بالغ بر ٨٠ هزار تومان (هر کیلوگرم) به فروش می‌رسید.

وی تصریح کرد: پیاز که با نوسانات زیادی همراه بوده در حال حاضر به مبلغ هر کیلوگرم هفت الی هشت هزار تومان به فروش می‌رسد و در کنار این محصول هر کیلوگرم سیب‌زمینی با قیمتی بالغ بر ٩ الی ١٠ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گفته گوهرباری در حال حاضر ١۶٠ واحد صنفی پروانه دار (واحد فروش میوه و تره بار) در میدان بار شهر کرمانشاه و ٣٢٠ الی ٣۵٠ واحد صنفی پروانه دار (میوه فروشی) در شهر کرمانشاه فعال هستند.

وی نظارت بر این واحد‌ها را بر عهده دستگاه‌های ذیربط دانست و گفت: اتحادیه هم اکنون فاقد قدرت اجرایی و گشت نظارتی به منظور نظارت بر قیمت‌ها و نحوه فروش محصولات است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار