مدیرکل کانون پرورش فکری کرمانشاه:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: ۴٠ کارگاه تخصصی برای کودکان و نوجوانان در تابستان امسال برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۹۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ 07 June 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمد خیاط زنجانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه اظهار کرد: در سال‌های بعد از انقلاب در بخش‌های هنری اتفاقات بسیار خوبی در کانون پرورش فکری افتاده است.

وی افزود: تولید فیلم‌های بلند، کوتاه، انیمیشن و تولید اسباب‌بازی از برنامه‌های کانون است که در همین راستا افزودن غرفه اسباب‌بازی به غرفه‌های کتاب مراکز کانون در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: با تجهیز و بازسازی کتابخانه‌های کانون هم ٢ هزار جلد کتاب به هر یک از مراکز کانون اضافه می‌شود.

وی گفت: ٣۶ مرکز ثابت کانون در استان کرمانشاه فعال است و در طول این سال‌ها برای ایفای نقش تربیتی تلاش کردند و بسیاری از هنرمندان و افتخارآفرینان به نوعی زاییده کانون هستند.

خیاط زنجانی خاطرنشان کرد: میزان نفوذ آسیب‌های اجتماعی در کودکان و نوجوانان عضو کانون به شکل محسوسی کاهش پیدا کرده است و بر روی این موضوع در حال پژوهش هستیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر مراکز ثابت که ١۴ مرکز در شهرستان کرمانشاه است، ٢ مرکز سیار و یک مرکز پستی هم داریم که حدود ۵٠ نفر کودک و نوجوان در این مرکز پستی عضویت دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به تعریف ۵۴ سرفصل تربیتی برای مراکز کانون، گفت: فصل تابستان در این حوزه برنامه‌ریزی‌های متنوعی شده است.

این مسئول بیان کرد: مجموعه کانون زبان هم وابسته به کانون پرورش فکری است و استان کرمانشاه دارای یکی از مراکز کانون زبان فعال است (بیش از ٧ هزار زبان‌آموز در ٧ مرکز)

وی گفت: بخش تخصصی نوجوان با عنوان مجتمع آفرینش (٩ تا ١٨ سال) و به منظور ارائه آموزش به والدین ایجاد شده است که امسال این مجتمع دوباره فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

خیاط زنجانی عنوان کرد: طرحی تحت عنوان  «هر بیست روز یک شهرستان» را هم اجرا می‌کنیم که بر اساس آن همکاران ستاد در شهرستان‌ها حاضر می‌شوند و از مرکزگرایی فاصله می‌گیریم.

وی اضافه کرد: ۴٠ عنوان کارگاه تخصصی را امسال در برنامه‌های تابستان خواهیم داشت که منجر به جذب بیشتر کودکان و نوجوانان می‌شود، طرح و پویش کتابخانه خلاق هم امسال توسط مراکز ما اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: ٢٢ و ٢٣ خرداد ماه جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ثبت جهانی شده و به عنوان دومین کانون قصه‌گویی در عرصه بین‌المللی شناخته می‌شود و در استان کرمانشاه (بامحوریت قصه‌های بومی) در همین زمینه آیینی در طاقبستان برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: حضور تماشاخانه سیار در کرمانشاه یکی از رویداد‌های مهمی است که سال گذشته ٩ هزار و ٩٠٠ کودک را تحت پوشش قرار داد این برنامه با محوریت کودکان محروم است و ١٨ تا ٢٠ تیر ماه در ٩ نقطه کرمانشاه برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: ٢۵ خرداد ماه امسال اولین نشست پیشکسوتان کانون را برگزار می‌کنیم، حضور این پیشکسوتان در کانون ثمرات ارزشمندی برای حوزه تربیتی خواهد داشت و بیش از ۴٠٠ نفر از اعضای قدیمی کانون طی این آیین دور هم جمع می‌شوند.

وی یادآور شد: شکل‌گیری اطلس فرهنگی، تربیتی کانون پرورش فکری یکی از اتفاقات مهمی است که امسال افتاده و با کمک نوجوانان این کار انجام شد، مرحله اول این اطلس در کرمانشاه طراحی شده و بر اساس آن اطلاعات کامل کانون در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

خیاط زنجانی به تشکیل کارگره مشورتی نوجوانان در ادارات اشاره داشت و افزود: بر اساس این کارگروه از ایده و اندیشه نوجوانان استفاده می‌شود که با حمایت و حضور استاندار کرمانشاه اولین کارگروه را تشکیل می‌دهیم.

وی تشریح کرد: امسال دومین فراخوان «تجلیل از کودکان و نوجوانان افتخارآفرین ملی و بین‌المللی» را خواهیم داشت و در مراسم هفته ملی کودک از این افراد برجسته تقدیر به عمل می‌آید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار