مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه‌ای غرب کشور گفت: تولید برق در استان کرمانشاه ۲ برابر میزان مصرف است. اضافه تولید با نرخ صادراتی به عراق صادر می‌شود، البته خط قرمز ما جلوگیری از خاموشی خانگی و تأمین برق مطمئن برای هموطنان است.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷ 07 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس پروسه برق شامل سه مرحله است، تولید، انتقال و توزیع؛ در نیروگاه‌ها برق تولید می‌شود. برق تولید شده توسط برق منطقه‌ای به شبکه انتقال و در انتها تحویل شرکت توزیع داده می‌شود تا به دست مشترکان برسد.

استان کرمانشاه به توجه به بیش از ۲ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه‌های منصوبه به لحاظ ظرفیت نصب شده نیروگاهی، وضعیت خوبی دارد.

۲ هزار و ۲۳۰ مگاوات از این ظرفیت نصب شده مربوط به نیروگاه‌های بزرگی همچون نیروگاه دولتی بیستون، نیروگاه گازی زاگرس،نیروگاه سیکل ترکیبی دالاهو در ورودی شهر اسلام‌آباد غرب، نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی ضلع‌خروجی اسلام‌آباد به کرمانشاه و نیروگاه برق آبی سد داریان است.

درصد بازدهی نیروگاه بیستون ۳۸ درصد است که تقریبا زیر نرمال است چون تکنولوژی نیروگاه بیستون مربوط به ۳۰ سال گذشته است و نیروگاهی سالخورده محسوب می‌شود، الفتی‌نیا مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه‌ای غرب کشور در جمع خبرنگاران، گفت: با تلاش متخصصان و  انجام ۱۹ هزار عملیات مجزا برای تعمیرات، این نیروگاه همانند ۳۰ سال پیش با یک درصد جزیی از کاهش در حال تولید برق است.

وی ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی اسلام‌آباد غرب با بالای ۴۰ درصد بازدهی، راندمان بالایی دارد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق منطقه‌ای غرب کشور تصریح کرد: طبق تعهد وزارت صمت با وزارت نیروی که قرار شده صنایع مصرف خود را با ساخت نیروگاه جبران کنند با پیگیری‌های صورت گرفته یک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی گاز و بخار (با راندمان ۵۹ درصد) به شهر کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است.

وی با بیان  اینکه تولید برق در استان کرمانشاه ۲ برابر میزان مصرف است، گفت: مصرف استان در پیک مصرف ۱۰۰۰ مگاوات است در حالی که  ظرفیت تولید بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوانی است.

الفتی‌نیا اضافه کرد: برق قابل ذخیره‌سازی نیست و تا حدی هم قابل جابجایی است؛ اضافه تولید نیز با نرخ صادراتی به عراق صادر می‌شود که ارزآوری بسیار خوبی دارد، البته خط قرمز ما جلوگیری از خاموشی خانگی و تأمین برق مطمئن برای هموطنان است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته خاموشی در بخش خانگی صفر بود، گفت: خاموشی در بخش صنایع و کشاورزی نیز با برنامه‌ریزی بود.

الفتی‌نیا اضافه کرد: در صدد هستیم امسال هم با همراهی مشترکان، خاموشی در بخش خانگی نداشته باشیم و در صنایع هم با برنامه‌ریزی شیفت‌بندی‌های صورت گیرد و در بخش کشاورزی هم زمانبندی صورت می‌گیرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار