مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، از ثبت ملی جشنواره قصه‌گویی در پنج نقطه از کشور از جمله کرمانشاه، خبر داد و گفت: جشنواره کرمانشاه به‌عنون یک استان فعال با محوریت قصه‌‌های بومی در ۲۴ خردادماه در محوطه تاریخی طاق‌بستان ثبت ملی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸ 07 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس محمد خیاط‌زنجانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در راستای تشریح برنامه‌های کانون در تابستان، اظهار کرد: فعالیت کانون در استان از سال ۱۳۵۰ با افتتاح اولین مرکز در شهرستان قصرشیرین آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

وی با شاره به فعالیت ۳۶ کانون ثابت، ۲ مرکز سیار و یک مرکز پستی در استان، گفت: در حال حاضر ۱۹ هزار و ۱۳۰ نفر از کودکان و نوجوانان استان عضو کانون هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۷ مرکز کانون زبان با ۷ هزار عضو در شهر کرمانشاه، گفت: در صدد گسترش کانون‌های زبان در سطح دسگر شهرستان‌های استان هستیم.

وی از ثبت ملی جشنواره قصه‌گویی در پنج نقطه از کشور از جمله کرمانشاه، خبر داد و گفت: جشنواره کرمانشاه به‌عنون یک استان فعال با محوریت قصه‌‌های بومی در ۲۴ خردادماه در محوطه تاریخی طاق‌بستان ثبت ملی می‌شود.

خیاط‌زنجانی از فعالیت ۴۰ عنوان کارگاه تخصصی در ایام تابستان در مراکز استان سخن گفت و افزود: هزینه کارگاه‌ها در مراکز مناطق کم‌برخوردار از ۳۰ هزار تومان و در مناطق نیمه‌برخوردار از ۵۰ هزار تومان و همچنین در مراکز مناطق برخوردار از ۱۰۰ هزار تومان به بالا شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ مرکز در شهر کرمانشاه به صورت دو شیفت فعالیت دارند، گفت: امسال دو کانون شهرستان‌های سنقر و روانسر نیز دو شیفته خواهند شد.

این مسؤول از هزینه کردن برای کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایه‌گذاری یاد کرد و افزود: توجه به مسائل عدالت تربیتی از جمله سیاست‌های کانون است که در این راستا اعزام جهادی به مناطق روستایی و محروم و کم‌برخوردار شهری در راستای استعدادیابی داریم.

وی اشاره‌ای به اجرای طرح هاتف با هدف هدایت و توان‌افزایی استعدادهای فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار داشت و گفت: این طرح بیش از ۱۴ هزار کودک و نوجوان مناطق روستایی و کم‌برخوردار شهری استان را زیر پوشش خواهد گرفت.

*تشکیل کارگروه مشورتی نوجوانان در ادارات کرمانشاه

خیاط‌زنجانی از طرح خوبی با عنوان تشکیل کارگروه مشورتی نوجوانان در ادارات خبر داد و گفت: نوجوانان برای حل مشکلات ایده‌پردازان خوبی هستند که این کارگروه ابتدا با تشکیل جلسه‌ای در استانداری آغاز به کار خواهد کرد.

طرح پویش کتابخانه خلاق، شکل‌گیری اطلس فرهنگی کانون پرورش و فکری، تجلیل از کودکان و نوجوانان افتخارآفرین در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، برگزاری منطقه‌ای جشنواره شعر کودک با نشان استاد محبت، نشست پیشکسوتان عضو کانون، حضور تماشاخانه سیار در استان کرمانشاه با محوریت مناطق محروم، استعدادیابی کودکان و نوجوانان، طرح ۲۰ روز یک شهرستان از جمله برنامه‌های پیش‌روی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه است که خیاط‌زنجانی به آن اشاره کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار