مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از خانواده‌ها خواست با دید مهارت آموزی برای اوقات فراغت فرزندانشان برنامه‌ریزی کنند.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸ 07 June 2023

به گزاش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان عزیز نوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی فنی و حرفه‌ای استان برای برگزاری دوره‌های غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با رویکرد مهارت آموزی، گفت : اگرچه همواره پذیرای دانش‌آموزان برای ارائه آموزش‌های مهارتی در مجموعه فنی‌وحرفه‌ای استان هستیم، اما در فصل تابستان با توجه به اینکه دانش‌آموزان اوقات فراغت بیشتری دارند، برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده‌ایم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مرتبط با غنی‌سازی اوقات فراغت باید با هدف ارتقاء دانش مهارتی و اجتماعی دانش آموزان تدوین شود، عنوان کرد: اگر برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان هدفدار باشد، دانش آموزان با مهارت‌های لازمه در زندگی فردی و اجتماعی آشنایی پیدا کرده و آماده بهتر زندگی کردن می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف کشف و پرورش استعداد‌های مهارتی و نهادینه کردن فرهنگ مهارت آموزی برای دانش آموزان برگزار می‌شود، گفت: انتظار داریم خانواده‌ها در تدارک برنامه‌های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان حتما فاکتور مهارت آموزی را در اولویت قرار دهند.

نوری تاکید کرد: دانش‌آموزان می‌توانند در اوقات فراغت تابستان با گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی صاحب یک مهارت تخصصی قبل از ورود به دانشگاه شوند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان ۱۵ سال به بالا می‌توانند برای دریافت آموزش‌های مهارتی در مراکز فنی و حرفه‌ای ثبت نام کنند، گفت: استان کرمانشاه ۱۹ مرکز دولتی فنی و حرفه‌ای و حدود ۳۳۰ آموزشگاه آزاد بخش خصوصی دارد.

نوری با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز در دوره‌های مهارتی مراکز دولتی و تقریبا معادل همین تعداد هم در آموزشگاه‌های آزاد بخش خصوصی شرکت کردند، گفت: بیشترین دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان را در فصل تابستان برگزار کرده‌ایم.

وی پیش بینی کرد: امسال میزان آموزش مهارتی دانش آموزان در مراکز دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای استان از سال گذشته بیشتر شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار