درپی بروز مشکلاتی در اتاق رادیوتراپی بیمارستان امام رضا(ع) و نگرانی‌های بوجود آمده، هیأتی از سوی سازمان انرژی اتمی ایران برای آزمایش پرتوسنجی (دزیمتری) وارد کرمانشاه شد.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱ 07 June 2023

ورود هیأتی از سازمان انرژی اتمی به کرمانشاه برای بررسی حادثه بیمارستان امام رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس در پی بروز مشکلاتی در اتاق رادیوتراپی بیمارستان امام رضا (ع) و نگرانی‌های بوجود آمده، هیأتی از سوی سازمان انرژی اتمی ایران برای آزمایش پرتوسنجی (دزیمتری) وارد کرمانشاه شد و قرار است نتیجه آزمایشات خود را طی روزهای آینده اعلام کنند.

ماجرای پرغصه بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه حکایت از سرقت سرب‌های تنها اتاق رادیوتراپی دولتی بیماران کرمانشاه و ایلام دارد که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اوایل اردیبهشت‌ماه متوجه به این سرقت می‌شود.

به اذعان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، آخرین دوزیمتری انجام شده از این دستگاه بهمن‌ماه سال گذشته انجام شده و طی اسفند و فروردین‌ماه هم دستگاه به علت نقص فنی غیرفعال بوده و در اوایل اردیبهشت‌ماه هم گزارش سرقت داده می‌شود که بلافاصله اقداماتی حفاظتی از جمله خاموشی دستگاه، مسدود کردن منطقه‌ای که در خطر نشت اشعه است، را لحاظ می‌کنند.

آیت‌الله علما نماینده ولی‌فقیه در استان و محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نسبت به این سرقت ناجوانمردانه واکنش نشان داده و خواستار اطلاع‌رسانی جزییات موضوع به افکار عمومی و کادر درمان بیمارستان امام رضا(ع) شده‌اند.

شهرام کرمی، دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه نیز با بیان اینکه دو نفر از عوامل سرقت قطعات سربی دیوارهای اتاق رادیوتراپی بیمارستان امام رضا(ع) دستگیر شده‌اند، از ادامه تحقیقات تا دستگیری همه عوامل دخیل خبرداد.

کرمی با تاکید براینکه هنوز آماری از میزان آسیب وارد شده به پرسنل و مراجعه کنندگان بیمارستان وجود ندارد، اعلام کرد: در صورت احراز تخلف یا ترک فعل مدیران بیمارستان نسبت به تعقیب و بازداشت آن‌ها اقدام می‌شود. 

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین طبق بررسی‌های انجام شده، سارقین حدود پنج میلیارد تومان به این بیمارستان خسارت وارد کرده‌اند. 

چند روز پیش قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در نشستی خبری با خبرنگاران گفت: در مجموع بیش از ۴ هزار سرب سفارش داده شده که تاکنون بیش از هزار تا به سقف اضافه شده و با دریافت سرب جدید بلافاصله در سقف چیده می‌شود، توسط اساتید نشت اشعه سنجیده و تا زمانی که به صفر برسد این سرب‌کوبی ادامه خواهد داشت.

محموی سرقت سرب‌های اتاق رادیوگرافی بیمارستان امام رضا(ع) را جنایتی در حق بیماران سرطانی دانست و اعلام کرد: هیچگونه مشکلی از این لحاظ کادر درمان و بیماران بستری شده در بیمارستان مذکور را تهدید نمی‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار