رزمایش محرومیت‌زدایی دامپزشکی استان کرمانشاه در ۲۱ روستا و ۲ منطقه عشایری آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴ 07 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس رزمایش محرومیت‌زدایی دامپزشکی در روز‌های ۱۷، ۱۸ و ۱۹ خرداد در ۷ شهرستان استان شامل ۲۱ روستا و ۲ منطقه عشایری از امروز آغاز شد.

تزریق واکسن، سمپاشی بدن و جایگاه دام و آموزش ترویج از برنامه‌های این رزمایش است.

قرار است، در این رزمایش ۲۰ هزار نوبت سر مایه‌کوبی دام، سمپاشی ۱۵ هزار راس بدن دام، سمپاشی ۳۰ هزار مترمربع جایگاه دام و آموزش چهره به چهره ۶۰۰ بهره‌بردار انجام شود.

علی‌رضا حیدری‌، مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در این خصوص، گفت: در راستای لبیک به فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر کار جهادی و خدمات جهادی به مناطق کم برخوردار و محروم‌زدایی سازمان دامپزشکی کشور در راستای لبیک به ندای ایشان در سال ۱۴۰۱ اقدام به تشکیل قرارگاه محرومیت ‌زدایی دامپزشکی تحت عنوان جهاد دامپزشکی کرده است.

وی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ در راستایی معاینه ،ویزیت، مایع‌کوبی، سم‌پاشی بدن دام رایگان، خدمت به عشایر و روستاهای کم‌برخوردار اداره دامپزشکی با همراهی بسیج سازندگی، سپاه و دوستان عشایری در مناسبت‌ها اقدام به برگزاری ۸ مرحله اردوی جهادی کرد، که نتیجه این ۸ مرحله اردو معاینه، ویزیت، مایه‌کوبی رایگان بیش از ۴۸۶ هزار راس انواع دام سبک و سنگین سمپاشی، بیش از ۳۵۵ هزار راس دام سبک و سنگین، سمپاشی بیش از ۵۰۹ هزار مترمربع جایگاه دامی در مناطق عشایری و روستاهای کم‌برخوردار و مناطق محروم کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه همچنین واکسیناسیون ۵۸ هزار قطعه انواع پرندگان بومی و روستایی و عشایری را بیان کرد، و افزود: بیش از هزار و ۵۴۷ نفر روز آموزش و ترویج در راستای نحوه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک و خطرناک بین انسان و دام، آنفولانزای فوق حاد پرندگان، هاری، تب مالت و دیگر بیماری‌ های دامی و طیور اقدام کرده است.

وی تأکید کرد: در سال ۱۴۰۲ هم در راستای دستورات سازمان دامپزشکی کشور و همچنین ادامه روند خدمات‌رسانی به مناطق کم‌برخوردار هر هفته یک روز یک شهرستان، یک منطقه عشایری به صورت برنامه‌ریزی شده تدوین و تا پایان سال در تمامی مناطق کم‌برخوردار، مناطق عشایری و صعب‌العبور به صورت هفتگی انجام خواهد گرفت. معاینه، ویزیت، مایه‌کوبی، سمپاشی بدن دام و جایگاه به صورت رایگان انجام و مسائل و موارد مرتبط با حوزه دامپزشکی در دستور کار قرار گرفت.

حیدری گفت: هم اکنون یک رزمایش بزرگ و به اصطلاح ملی در سطح استان کرمانشاه را داریم، استان کرمانشاه مانند سایر استان‌ها برنامه بزرگ محرومیتزدایی دامپزشکی را در ۷ شهرستان، شامل ۲۱ روستا و دو مرتع عشایری به صورت برنامه ریزی شده در دستور کار قرار دادیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار