رئیس ستاد اربعین کشور:
رئیس ستاد اربعین کشور گفت: امسال در ایام اربعین حسینی (ع) تردد یک میلیون نفر زائر از مرز خسروی پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ 06 June 2023

تردد ١ میلیون زائر اربعین از مرز خسروی پیش‌بینی می‌شودبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه ظهر امروز (سه شنبه) هفتمین نشست ستاد اربعین با حضور معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، نمایندگان استان‌های گلستان، اردبیل، قم و سمنان، استاندار کرمانشاه و سایر مسئولین استانی در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد.

سید مجید میراحمدی در این نشست اظهار کرد: برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی (ع) باید هر چه در توان داریم به کار بگیریم.

وی افزود: مساله افزایش «گیت‌های ورودی» برای ما اهمیت ويژه‌ای دارد و باید به صورت ١٠٠ درصدی توسط استان کرمانشاه انجام شود، اهمیت موضوع به اندازه‌ای است که چنانچه طرف عراقی در این امر تعلل کرد هزینه بخش عراق را هم تامین می‌کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد: در خصوص کرایه حمل زوار با طرف عراقی رایزنی کردیم و با وجود اینکه طرف عراقی این امر را غیرقابل کنترل دانست اما ٱن را پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مشترک بین استاندار کرمانشاه و طرف عراقی، گفت: این قرارگاه بسیار کمک کننده و بسیاری از مشکلات توسط مقامات محلی و استانی قابل حل است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خاطرنشان کرد: پارکینگ‌ها نیازمند بررسی دقیق هستند که باید تغییر وضعیت آن توسط استان کرمانشاه مورد ارزیابی قرار گیرد، در راستای تأمین اعتبار آن هم مشکلی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بخش انبوهی از زوار اربعین با خودروی شخصی سفر می‌کنند مساله پارکینگ‌های شخصی باید با جدیت پیگیری شده و در دستور کار قرار گیرد.

میراحمدی بر ضرورت احداث سرویس‌های بهداشتی بر اساس برنامه تعیین شده تاکید کرد و گفت: آمادگی برای مراسم اربعین حسینی (ع) و سفر زوار یک عملیات است که باید مراحل آن کنترل و بررسی شود.

وی تاکید کرد: با توجه به توافق وزیر کشور عراق مبنی بر ٢۴ ساعته شدن مرز خسروی، این مرز با استقبال زیادی همراه می‌شود و تردد (رفت و برگشت) از آن به بیش از یک میلیون نفر خواهد رسید.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور بیان کرد: موضوع « سایه بان» و « خنک کننده ها» هم اهمیت ویژه‌ای دارند ( پیش‌بینی ١٠ هزار متر سایه‌بان برای وزارت نفت و صمت).

وی درباره حمل و نقل زوار تشریح کرد: بر اساس توافقات انجام شده با طرف عراقی قرار بر این شده که از داخل خاک عراق تا پایانه مسافری مرز خسروی زائران حمل و نقل شوند.

میراحمدی با اشاره به پیگیری اعتبارات ارتش در این زمینه عنوان کرد: موضوع شبکه فاضلاب خسروی و پست برق قصر شیرین که جزو پایانه مرزی است هم مورد توجه است.

وی با اشاره به اختصاص سهم ٩٠٠ میلیارد ریالی استان کرمانشاه در این سفر، بیان کرد: جاده برکت در اربعین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که طرف عراقی پذیرفته که موکب ها از مرز خسروی عبور کنند.

ضرورت پیگیری مجدانه دستگاه‌ها در آماده سازی مقدمات سفر اربعین حسینی (ع)

محمدطیب صحرایی اظهار کرد: همکاران ما در استان کرمانشاه تمام تلاششان را برای جذب اعتبارات سفر اربعین داشته باشند.

وی افزود: مشکلات احتمالی در این مسیر را بلافاصله به دبیرخانه ستاد اربعین اطلاع رسانی کنند تا اختلالی در روند کارها پیش نیاید.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت پیگیری مجدانه مقدمات این سفر خاطرنشان کرد: هیچ نهادی ابلاغیه ها را از رأس لغو نکند امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده خدمتگذار زوار اربعین حسینی (ع) باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار