نماینده روز جهانی چوب در ایران از برگزاری چهارمین رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب به میزبانی کرمانشاه در ۲۰ خرداد خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 06 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان علیرضا باوندپور نماینده روز جهانی چوب در ایران با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری چهارمین دوره رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب در ایران، گفت : سازمان روز جهانی چوب هرساله ۲۱ مارس به مناسب این روز، رویداد جهانی آن را با حضور هنرمندانی از سراسر دنیا برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ کشور و از جمله ایران عضو سازمان روز جهانی چوب هستند، گفت: هرکدام از کشور‌های عضو این سازمان می‌توانند یک رویداد منطقه‌ای و یا بین المللی چوب را در طول سال در کشورشان برگزار کنند.

این هنرمند کرمانشاهی رشته منبت و پیکره تراشی افزود: در این راستا طی چندسال گذشته چند دوره رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب در ایران و به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد و در حال برنامه ریزی برای برگزاری چهارمین رویداد هستیم.

وی با بیان اینکه این رویداد در محوطه تاریخی تاق بستان برگزار خواهد شد، گفت: چهارمین دوره رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب همزمان با روز جهانی صنایع دستی از ۲۰ خرداد شروع شده و تا ۲۵ این ماه با حضور هنرمندانی از سراسر کشور ادامه پیدا می‌کند. 

باوند پور تاکید کرد: تاکنون حضور ۱۵ هنرمند از استان‌های البرز، فارس، تهران، همدان، آذربایجان شرقی و اردبیل در این رویداد قطعی شده است.

وی تعداد هنرمندان کرمانشاهی حاضر در این رویداد را ۱۵ نفر اعلام کرد و افزود: تِم در نظر گرفته شده برای اجرا در این رویداد باتوجه به شعار سال سازمان روز جهانی چوب، "میراث فرهنگی" خواهد بود.

نماینده روز جهانی چوب در ایران یادآورشد: این برنامه طی مدت پنج روز اجرا بصورت فیلم و عکس مستند سازی شده و در سایت سازمان روز جهانی چوب بارگذاری خواهد شد.

وی یادآورشد: این اقدام سبب می‌شود تا بتوانیم فرهنگ و هنر خود را به سایر هنرمندان رشته چوب در دنیا معرفی کنیم و از طرفی تاق بستان به عنوان مکانی که این رویداد در آن برگزار می‌شود، به عنوان یک اثر تاریخی شاخص و مهم به دنیا شناسانده شود.

این هنرمند کرمانشاهی رشته چوب که پیش از این وعده برگزاری رویداد بین المللی روز جهانی چوب را در ایران داده بود، درخصوص چرایی عدم برگزاری آن هم گفت: بنا داشتیم تا این رویداد را به میزبانی کرمانشاه برگزار کنیم که به دلیل عدم تامین بودجه مورد نیاز در استان، مقرر شده در تهران برگزار شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار