مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه از لزوم نشان دار شدن بیماران صعب العلاج کرمانشاه در سامانه بیمه سلامت خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۸۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷ 06 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر رضا تحویلیان اظهار کرد: بیماران خاص و صعب‌العلاج استان کرمانشاه در سامانه سازمان بیمه سلامت با هدف سهولت و امکان دریافت خدمات حمایت درمانی نشان دار شوند.

وی با اشاره به نحوه ثبت‌نام در صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، افزود: ثبت‌نام از طریق ورود به سامانه خدمات غیر حضوری شهروندی به آدرس Bimehsalamatiranian.ir انجام می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: در صورتی که بیمار خاص و صعب العلاج زیر ۱۸ سال سن داشته باشد، ابتدا باید سرپرست وی در سامانه ثبت و فرد بیمار خاص به‌عنوان عضو خانوار، از طریق منوی مدیریت خانوار و سپس گزینه افزودن عضو اضافه شود، سپس از سامانه خارج و دوباره از طریق کد ملی بیمار خاص (فرد زیر ۱۸ سال) وارد سامانه شده و از طریق منوی ثبت بیماری خاص و سخت‌علاج زیر منوی درخواست حمایت دولت، نسبت به ثبت درخواست حمایت بیماری خاص و سخت علاج برای فرد زیر ۱۸ سال اقدام کنند.

تحویلیان به انواع بیماری‌های خاص و صعب العلاج اشاره کرد و افزود: این بیماری‌ها شامل بیماری‌های اوتیسم، پروانه‌ای، ام اس، انواع پیوندهای قلب، کبد، کلیه، مغز استخوان و…، آلزایمر، پارکینسون و… است که به تازگی بیماری مزمن روانی، دیابت و عوارض حادث شده از دیابت نوع ۱ و ۲ نیز به این لیست اضافه شده و در قالب صندوق بیماران خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه ۶۳ درصد از جمعیت این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: یکی از ارزشمندترین دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی تأسیس و راه‌اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ برای حمایت از این بیماران است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار