استاندار کرمانشاه دستور بررسی ماجرای سرقت از بیمارستان امام رضا (ع) را در هفت فوریت صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۰۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ 05 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی با صدور دستوراتی از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خواستار اجرای اقدامات لازم با فوریت برای تضمین سلامت و آرامش فکری بیماران و کادر درمان بیمارستان امام رضا (ع) و شفافیت لازم درباره ماجرای سرقت برخی تجهیزات در این بیمارستان شد.

این اقدامات هفت‌گانه شامل تسریع در روند بازسازی و ایمن سازی اتاق رادیوتراپی، ارائه توضیحات روشن و مستند به افکار عمومی درباره آخرین تاریخ آزمایش‌های فنی دوره‌ای انجام شده در بیمارستان که ایمنی محیط را تا آن زمان به طور قطعی نشان می‌دهد، است.

ارائه توضیحات علمی روشن و مستند به افکار عمومی درباره ناچیز و قابل اغماض بودن پرتو‌های احتمالی در زمان کوتاه اخیر (بنا به گفته مسئولین بیمارستان) و ارائه نقشه قسمت‌های مورد نظر ساختمان بیمارستان برای روشن شدن فاصله لازم بین اتاق رادیوتراپی و پاویون پزشکان برای اطمینان بخشی درباره سلامت و ایمنی محل استقرار کارکنان دو فوریت دیگر برای به منظور شفاف‌سازی این سرقت است.

انجام آزمایش پرتوسنجی (دزیمتری) با حضور همزمان نمایندگان پزشکان در محل اتاق رادیوتراپی و پاویون بیمارستان و پیگیری جدی مجازات سارقان، مالخران و افرادی که احیاناً در این ماجرا و طی مراحل مختلف ترک فعل داشتند با همکاری دستگاه قضایی (سرقت در بیش ازیک مرحله انجام گرفته است) باید در دستور کار قرار گیرد.

ارائه توضیحات روشن و ضروری به رسانه‌هایی که برای آگاهی بخشی جامعه فعالیت می‌کنند و در عین حال رسیدگی لازم به وضعیت افرادی که با تحریف و ارائه اخبار غیرواقعی باعث اضطراب افکار عمومی و تشویش اذهان عمومی هستند آخرین فوریت قید شده از سوی استاندار کرمانشاه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار