تابناک گزارش می‌دهد:
روز گذشته جمعه (١٢ خرداد ماه) شاهد رقص و پایکوبی زنان با حجاب نامناسب در روستای هجیج پاوه بودیم که این موضوع یادآوری تلخی از شبیخون فرهنگی ضدانقلاب است.
کد خبر: ۱۱۰۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ 03 June 2023

خبرگزاری_تابناک_کرمانشاه: همین چند سال پیش (٢ الی سه سال پیش) بود که چند عکس و یک کلیپ مبتذل در تکیه معاون الملک کرمانشاه در فضای مجازی منتشر شد و رسانه‌های رسمی و کاربران شبکه‌های مجازی به کلیپ رقاصی و توهین به ساحت مقدس امام حسین (ع) واکنش نشان دادند.

در پی این اتفاق ائمه جمعه سراسر استان کرمانشاه خواستار عزل مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه بابت این موضوع شدند.

بعد از گذشته حدود سه سال دوباره شاهد شبیخون فرهنگی ضد انقلاب در اماکن گردشگری کرمانشاه هستیم که روز گذشته جمعه ١٢ خرداد ماه امسال کلیپی از رقص و پایکوبی زنان بدحجاب در روستای هجیج پاوه در فضای مجازی منتشر شد.

 هجیج جزو اماکن گردشگری تحت نظارت میراث نیست

مهدی خالوندی روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه اظهار کرد: در شهرستان پاوه بومگردی‌ها زیر نظر میراث فرهنگی هستند.

وی افزود:، اما روستای هجیج زیر نظر میراث فرهنگی نیست و برنامه‌ای برگزار نشده باید فرماندار، بخشدار و دهیار در این زمینه پاسخگو باشند.

خبرگزاری تابناک: تنها مرجع حاکمیتی و متولی گردشگری در هر استان و کشور سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و وظیفه نظارتی بر عهده این سازمان است که متاسفانه میراث فرهنگی از این موضوع سرباز زده است.

روابط عمومی فرمانداری پاوه: فرماندار نمی‌تواند در این زمینه اظهار نظر کند

فرهاد صالحی روابط عمومی فرماندار پاوه اظهار کرد: حیدری ۴٠ روز است که به عنوان سرپرست فرمانداری منصوب شده و نمی‌تواند در این زمینه پاسخگو باشد.

وی گفت: متولی این موضوع میراث فرهنگی (پاوه) است، هجیج ثبت ملی شده و بافت گردشگری است و متولی اصلی آن میراث فرهنگی است.

اعتراض کاربران فضای مجازی به کشف حجاب و پایکوبی در روستای هجیج

کاربران فضای مجازی خواستار برخورد قاطع با عوامل این قضیه شدند و از امام جمعه و ستاد امر به معروف درخواست برخورد جدی داشتند.

شبیخون فرهنگی ضد انقلاب این بار در روستای هجیج پاوه/ هیچ کس پاسخگو نیست

حجم بالای گردشگر امکان مدیریت را از ما سلب کرده است

متین شهابی بخشدار نوسود در این زمینه اظهار کرد: حجم گردشگر بالا است و کاری از دست ما بر نمی‌آید.

وی افزود: سه الی چهار هزار نفر گردشگر در هجیج است چند نفر را کنترل کنیم. 

بخشدار نوسود تاکید کرد: ورودی و خروجی قفل می‌شود و اگر به سمت هجیج بیایید یک ساعت در ترافیک خواهید بود.

وی گفت: در این زمینه با فرماندار و دادستان مشورت و موضوع را پیگیری می‌کنیم.

پس از پیگیری برخورد قاطع می کنیم

حجت‌الاسلام مسعود احمدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه اظهار کرد: اگر این اتفاق حرام شرعی بوده باشد، باید برخورد کنیم.

وی افزود: بعد از پیگیری‌های لازم موضوع را اطلاع رسانی می‌کنیم.

خبرگزاری تابناک: این چنین ناهنجاری‌های اجتماعی برای هیچ کس قابل قبول نیست و از طرفی تمامی مسولان و متولیان امر به نحوی از قبول مسئولیت و برخورد با عامل یا عاملین موضوع شانه خالی می‌کنند، این خبرگزاری تا حصول به نتیجه و برخورد با عوامل اشاعه بی‌حجابی در روستای پاوه پیگیر خواهد بود.

انتهای پیام /ی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار