مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: یک هزار و ۱۱ خانواده‌ دارای فرزند چند قلو در این استان تحت پوشش خدمات مختلف بهزیستی از جمله پرداخت مستمری ماهانه هستند.
کد خبر: ۱۱۰۸۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵ 03 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا بهزاد شهبازی افزود: حمایت از این خانواده ها براساس آزمون وسع و بُعد خانوار است به طوری که یک خانواده دارای فرزند چند قلو از ۶۵۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان مستمری ماهانه دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه این خانواده ها تا سن ۶ سالگی فرزندان چند قلوی خود مستمری دریافت می کنند، اضافه کرد: ارائه خدمات حمایتی مورد نیاز به خانواده های زیر پوشش دارای فرزند چند قلو در حد امکانات و خدمات روانشناختی، مشاوره ای و مددکاری از مهمترین خدمات و حمایت های بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: خانواده های دارای فرزند چند قلو علاوه بر مستمری، کمک هزینه های مسکن، درمان، دانش آموزی و لوازم ضروری نیز از بهزیستی دریافت می کنند.

شهبازی افزود: یکی از مهمترین مشکل خانواده های دارای فرزند چند قلو مشکل اشتغال است که تعداد کمی از این خانواده ها دارای تمکن مالی لازم بوده و مابقی عمدتا یا شغل پایداری نداشته و یا به دلیل نگهداری از این فرزندان و کمک به همسر شغل خود را از دست می دهند.

وی بیان کرد: به همین دلیل سازمان بهزیستی برای این دسته از والدین فرزندان چند قلو تسهیلات اشتغال زا در نظر گرفته است که می توانند از آن استفاده کنند.

شهبازی ادامه داد: یکی از مهمترین و پرهزینه ترین موارد در خانواده های دارای فرزند چند قلو تغذیه مادر و کودک و تامین شیر خشک مورد نیاز آنها است که امیدواریم خیران و سایر نهادها نیز در این امر برای کمک به این خانوده ها کمک و مساعدت لازم را انجام دهند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تاکید کرد: به دلیل شرایط نگهداری از کودکان چند قلو عمدتا والدین دچار نوعی فرسودگی می شوند که منجر به برخی درگیری ها در این خانواده ها می شود از اینرو با هدف کاهش بحران های ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده و نیز تسهیل در روند رشد و تربیت متعادل کودکان چند قلو مشاوره های لازم از سوی بهزیستی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: خانواده های دارای فرزند چندقلو برای بهره مندی از این کمک ها می توانند با مراجعه به بهزیستی در هر استان و یا شهرستان کمک هایی را از این سازمان دریافت کنند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۱۷۰ هزار نفر آن زیرپوشش سازمان بهزیستی است و از این تعداد حدود ۳۵ هزار نفر از این سازمان ماهیانه مستمری دریافت می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار