فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت : میزان آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان کرمانشاه از نظر سطح خسارت دیده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۹۸ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۰۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹ 03 June 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان سعید نجفی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه یک میلیون و ۷۱۹ هزار جنگل و مرتع در استان وجود دارد، گفت : در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱ فقره حریق در منابع طبیعی سبب آتش‌سوزی و خسارت به ۵۶ هکتار از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع شد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته با وجود وقوع ۳۱ فقره آتش‌سوزی در استان، با اقدام سریع و به موقع کارکنان منابع طبیعی، دیده‌بان‌ها، دهیاری‌ها و بخشداران و عشایر تنها یک فقره در دالاهو منجر به خسارت به دو هکتار از مراتع و جنگل‌ها شد و میزان آتش‌سوزی ۹۸ درصد کاهش یافت.

نجفی با بیان اینکه سرعت دسترسی به حریق در سال گذشته به کمتر از دو ساعت رسید گفت: در سال‌های گذشته ۲۶۰ دیده‌بان در نقاط بحرانی استان مستقر و ۲۸۸ دستگاه دمنده بین ادارات منابع طبیعی سراسر استان، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و سمن‌ها توزیع شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد زیادی وسایل اطفای حریق بین ادارات و بخشداری‌ها توزیع شد افزود: مقرر شده امسال تعداد زیادی دمنده از سوی مدیریت بحران استانداری و سازمان جنگل‌ها در اختیار منابع طبیعی قرار داده شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۹۸ درصد عامل آتش‌سوزی‌ها انسانی است از مردم انتظار می‌رود هنگام سفر به طبیعت از روشن کردن آتش خودداری کنند و در صورتی که آتش روشن کردند از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

نجفی گفت: کشاورزان از آتش زدن باقی‌مانده مزارع خود خودداری کنند، زیرا این کار علاوه بر اینکه جرم انگاری شده حدود ۲۰ درصد از عامل حریق‌های سال‌های گذشته را به خود اختصاص داده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: تلفن ۱۵۰۴ منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه حریق و تخریب منابع طبیعی است .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار