تابناک گزارش می‌دهد:
پرداخت وام‌های تبصره ١۶ به خبرنگاران با وجود اینکه سهمیه محدودی بوده همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و به طور کامل محقق نشده است.
کد خبر: ۱۱۰۸۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 03 June 2023

پرداخت وام‌های تبصره ١۶ به خبرنگاران در هاله‌ای از ابهام/ لزوم ورود دادستان کرمانشاه به پرداخت وام‌های ضروری

خبرگزاری_تابناک _کرمانشاه: پرداخت وام‌های تبصره ١۶ از سوی تعدادی از بانک‌های عامل که بخشی از آن مطالبه اهالی رسانه و خبرنگاران است با وجود تاکیدات اخیر دادستان کرمانشاه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

با وجود اینکه وام‌های تکلیفی عموما مبالغ ناچیزی را در مقایسه با وام‌های کلان پرداختی از سوی بانک‌ها شامل می‌شود، به روش‌های مختلف با تعویق در پرداخت همراه می‌شود.

در مواردی تعدادی از بانک‌های عامل از متقاضیانِ تسهیلات تقاضای تضمین‌های سنگینی می‌کنند که نسبت به مبلغ وام‌های پرداختی دور از انتظار است.

تقاضای تفاهم نامه از سوی بانک مهر ایران در پرداخت وام‌های تبصره ١۶

محسن الفتی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: پرداخت وام‌های تبصره ١۶ با ابلاغیه استانداری کرمانشاه و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه انجام شد.

وی افزود: بانک‌های عامل معرفی شده به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در همین راستا، بانک مهر ایران و رسالت در استان و بخش کمی از تسهیلات مربوط به بانک ملت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: طی سال گذشته از مجموع طرح‌های ثبت نام  شده در سامانه tek.mcls.gov.ir  که مربوط به ثبت نام تسهیلات تبصره ۱۶ است ۱۱۹ طرح در استان تایید شد که از این تعداد، ۲ طرح در بخش کارفرمایی  و ۱۱۷ طرح در بخش خود اشتغالی است.

وی گفت: بانک مهر ایران با وجود تاکیدات استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه و سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال در این خصوص، موضوع انعقاد تفاهم‌نامه را مطرح کرده است.

الفتی خاطرنشان کرد: نامه‌های استانداری کرمانشاه (دفتر امور هماهنگی و سرمایه‌گذاری اشتغال) و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران (ارسال شده به دبیرخانه وزارت کشور) صراحتا بر پرداخت این وام‌ها تاکید و اعلام کردند که «ضرورتی برای انعقاد تفاهم‌نامه بین بانک عامل و دستگاه متولی نیست».

وی تاکید کرد: در همین راستا مکاتباتی با بانک مهر ایران داشتیم و بانک مهر در پاسخ، علتِ پرداخت نکردن تسهیلات مذکور را عدم تخصیص اعتبار از اداره اعتبارات عنوان کرده است و ما همچنان  منتظر برطرف کردن مشکل هستیم.

پرداخت وام‌های تبصره ١۶ به خبرنگاران در هاله‌ای از ابهام/ لزوم ورود دادستان کرمانشاه به پرداخت وام‌های ضروری

پرداخت وام‌های تبصره ١۶ به خبرنگاران در هاله‌ای از ابهام/ لزوم ورود دادستان کرمانشاه به پرداخت وام‌های ضروری

پرداخت وام تبصره ١۶ به خبرنگاران فعلا در اولویت نیست

محمد سیروان گرامی پرور مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه اظهار کرد: وام‌های تبصره ١۶ از طریق سایت معرفی شده و بنابر اعتبار تخصیصی موجود در بانک‌ها به نسبت افرادِ معرفی شده پرداخت می‌شوند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران استان کرمانشاه تصریح کرد: تشکیل پرونده از سوی بنیاد علوی و بنیاد شهید سال گذشته انجام و از طریق سامانه تعاملی برای بانک مهر استان کرمانشاه ارسال شده است.

وی پرونده‌های مربوط به بنیاد علوی و بنیاد شهید را حدود ٣١٠ فقره اعلام کرد و گفت: مبلغ این وام‌ها حدود یک میلیارد ریال و مجموعا ٣١٠ میلیارد ریال است که از میزان اعتبار تخصیصی استان کرمانشاه هم بیشتر است.

گرامی پرور با بیان اینکه وام‌های تکلیفی تبصره ١۶ از طریق سامانه وزارت کار به بانک معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: مشکل به وجود آمده ناشی از ثبت فیزیکی پرونده‌ها از سوی بنیاد علوی است، اگر پرونده‌های این بنیاد در سامانه ثبت می‌شد، سهمیه‌ای برای بانک مهر معرفی نشده و ثبت‌نام دیگری صورت نمی‌گرفت.

وی از رایزنی با سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال در همین راستا خبر داد و تاکید کرد: در صورتی که در این مذاکرات به نتیجه برسیم تا پایان تیرماه سهمیه تخصیصی اعتباری را به متقاضیان اشتغال پرداخت می‌کنیم.

گرامی پرور اضافه کرد: با توجه به نامه سرپرستی گروه اقتصادی استانداری این سهمیه شناور است و در پرداخت آن به متقاضیان از جمله خبرنگاران، بنیاد علوی و بنیاد شهید تفاوتی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: اولویت حال حاضر با توجه به تشکیل پرونده فیزیکی از سوی بنیاد علوی و بنیاد شهید و ارسال آن از طریق سیستم با این دو نهاد است.

دستور ویژه دادستان کرمانشاه مبنی بر ضرورت در پرداخت تسهیلات تکلیفی

شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه سوم خرداد ماه در نشست با مدیران شعب بانک‌های استان کرمانشاه، اظهار کرد: استنکاف بانک‌ها از پرداخت تسهیلات تکلیفی، با برخورد قضایی همراه می‌شود.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: استنکاف برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان مصداق ترک فعل مدیران است.

وی گفت: اگر گزارشی مبنی بر استنکاف در پرداخت و ترک فعل دریافت کنیم با مدیرعامل شعب آن بانک در استان برخورد کرده و تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار