فرماندار کرمانشاه:
فرماندار کرمانشاه گفت: یکسان‌سازی قیمت‌ها در بازار که از مطالبات جدی مردم کرمانشاه است با نظارت ویژه و تشکیل گشت‌های مشترک دنبال می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴ 31 May 2023

 رحمت الله جلیلیان
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، محمدرضا آمویی در نشست هم اندیشی با مدیران اصحاب رسانه که بعد از ظهر چهارشنبه در سالن جلسات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها در جریان مطالبه گری نقش اساسی دارند و باید به جایگاه مهم رسانه که حلقه ارتباط بین مردم و مسئولین است به شکل جدی‌تری توجه شود.

وی افزود: با وجود گستردگی قابل توجه شهر کرمانشاه، حال این شهر خوب نیست و توسعه آن نیازمند همکاری بیشتر مسئولین است و باید از فعالیت‌ جزیره‌ای در کرمانشاه ممانعت به عمل آید.

فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: رسیدگی به حاشیه نشینی و تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی از سال گذشته مورد توجه بود اما تا چند ماه گذشته اجرایی نشد.

وی خطاب به رسانه‌ها خواستار توجه به حوزه شهر کرمانشاه به عنوان مطالبه اصلی شد و خاطرنشان کرد: نگاه فرمانداری به دستگاه‌های اجرایی نگاهی مطالبه‌گر است تا با هدف‌گذاری به توسعه شهر کرمانشاه کمک کنیم‌.

آمویی از آغاز عملیات محرومیت زدایی در شهر کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: ۱۳ محله حاشیه نشین و ۳۶ محله مسئله دار در شهر کرمانشاه وجود دارد  که جمعیت قابل توجهی از شهر در این محلات ساکن هستند.

وی ساماندهی محله آقاجان را نقطه آغاز ساماندهی محلات حاشیه نشین عنوان کرد و گفت: این محله در حوزه زیرساختی ١٠ درصد پیشرفت داشته که شامل تخریب و جمع‌آوری معتادین است و ۹۰ درصد دیگر به مسائل فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و …مربوط است.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به بررسی اولیه محله بعدی شهر کرمانشاه به منظور اجرای طرح ساماندهی، تاکید کرد: در کنار اجرای این طرح باید به مسئله انگ زدایی از محلات حاشیه‌ای هم پرداخته شود.

وی عنوان کرد: سه هزار و ۲۰۰ معتاد در شهر کرمانشاه وجود دارد که تاکنون یک هزار و ۵۰ معتاد ساماندهی شدند اما باید کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۶ مورد توجه قرار گیرد تا پروسه پاکسازی ادامه‌دار باشد.

آمویی بر حضور خیرین و کمک آن‌ها در کمپ‌های ترک اعتیاد تاکید کرد و گفت: میزان همکاری خیرین در استان کرمانشاه صفر درصد است.

وی گفت: با انجام مقدمات اولیه، تا پایان سال‌جاری روستای ده پهن به محلات شهری کرمانشاه اضافه می‌شود، جمعیت این روستا ۲۲ الی ۲۳ هزار نفر است که بر همین اساس باید به محله شهری تبدیل شود و تغییر نام این روستا هم پس از اضافه شدن رسمی آن به شهر انجام می‌شود.

آمویی بیان کرد: همجواری کرمانشاه در مرز و کشور عراق منجر به افزایش آمار قاچاق سلاح و مهمات  نسبت به سایر استان‌ها شده و با وجود کشفیات بالای این حوزه اما ساماندهی آن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: یکسان‌سازی قیمت‌ در بازار اقلام و کالاها خصوصا بازار املاک، مرغ و آرد و نان مطالبه مردمی است که این مهم را با نظارت‌ مداوم و گشت‌های مشترک ساماندهی می‌کنیم و در حوزه آرد و نان با تشکیل نشست تخصصی دغدغه‌های مردم پیگیری می‌شود.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به دغدغه نانوایی‌ها از جمله قیمت نان، دستمزد کارگران و سهیمه آرد، از تصویب طراحی پک‌های ماهانه در قالب نحوه عملکرد توزیع آرد و نان و رفع توقعات خبر داد و گفت: پس از آخرین جلسه در روزهای آینده اقدامات لازم برای ساماندهی امور نان و نانوایی‌ها آغاز می‌شود. 

وی با بیان اینکه توسعه استان و شهر کرمانشاه در گرو حضور سرمایه‌گذار و پروژه‌های توسعه محور است، تشریح کرد: باید موانع سرمایه‌گذاری در کرمانشاه را رفع و زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار