سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: پروژه بیواتانول به عنوان نخستین پروژه با اعتباری بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان در بورس تأمین مالی شد و یک شرکت دیگر نیز تیر ماه از طریق بورس تأمین مالی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ 31 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم عبدالوحید محمدی، با اشاره به اینکه پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مهار تورم و افزایش تولید، این موضوع از ابتدای سال در دستور کار حوزه اقتصادی قرار گرفت اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده با تأمین و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در تنظیم بازار و اصلاح شبکه‌های توزیع در راستای کنترل تورم گام برداریم و جلساتی از ابتدای سال تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه نخستین تصمیم ایجاد میادین میوه و تره‌بار در هر یک از مناطق شهر کرمانشاه و مرکز هر شهرستان به منظور تأمین کالاهای اساسی مردم بود عنوان کرد: در 6 منطقه شهرداری کرمانشاه با شهرداری به توافق رسیدیم و مصوبه اکنون در شورای شهر قرار دارد و منتظر تصویب این 6 مورد هستیم.

با فرمانداران وارد مذاکره شده‌ایم

محمدی با بیان اینکه میادین میوه و تره‌بار با میدان بار متفاوت و مراکزی برای تأمین و توزیع تمامی کالاهای مورد نیاز مردم با حذف واسطه و با حضور مدیر هستند گفت: در این طرح هر میدان یک مدیر دارد و قیمت‌ها کنترل شده و 30 درصد کمتر از قیمت بازار است و حتی با بازارچه روز نیز متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه این میادین در مهار تورم بسیار مؤثر هستند افزود: برای راه‌اندازی این میادین در شهر کرمانشاه منتظر مصوبه شورای شهر هستیم و در شهرستان‌ها نیز با فرمانداران وارد مذاکره شده‌ایم و شهردار روانسر وعده راه‌اندازی تا 6 ماه آینده را داده است.

محمدی با اشاره به اینکه از ورود بخش خصوصی برای راه‌اندازی این میادین استقبال می‌شود بیان کرد: با راه‌اندازی این میادین نظارت‌ها متمرکز و تشدید می‌شود و تورم کالاهای خوراکی و اساسی نیز کاهش می‌یابد.

افزایش و تشدید نظارت‌ها بر بازار

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه از افزایش و تشدید نظارت‌ها بر بازار خبرداد و گفت: رتبه تورم استان نسبت به ماه گذشته یک پله بهبود پیدا کرده است و امید داریم این روند با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی با بیان اینکه در استانداری کمیته گشت مشترک با حضور تمام دستگاه‌های اجرایی تشکیل شده است افزود: از هفته جاری روزانه در حوزه‌های مختلف بازرسی از سطح بازار انجام می‌شود در صورتی که در گذشته به صورت هفتگی انجام می‌شد.

محمدی با اشاره به اینکه در راستای تحقق شعار سال افزایش تولید نیز در دستور کار قرار گرفته است گفت: باید تولید را به سمت تأمین و تولید نیازهای استان هدایت کنیم که علاوه بر رفع نیازها هزینه‌های حمل و نقل نیز کاهش یابد.

پروژه بیواتانول ‌در بورس تأمین مالی شد

وی افزود: افزایش تولید نیاز به سرمایه دارد و به همین دلیل به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که علاوه بر سهمیه تسهیلات استان، تسهیلات مازاد سایر استان‌ها نیز جذب شود و سال گذشته نیز برای تسهیلات تبصره 18 بیشتر از سهمیه جذب شد.

محمدی با اشاره به اینکه تأمین مالی از طریق بورس نیز مدنظر قرار گرفته است و تابستان سال گذشته نخستین همایش بورس در غرب کشور برگزار شد گفت: در راستای برگزاری این همایش پروژه بیواتانول به عنوان نخستین پروژه با اعتباری بیش از 3500 میلیارد تومان در بورس تأمین مالی شد و یک شرکت دیگر نیز تیر ماه از طریق بورس تأمین مالی می‌شود.

تأسیس صندوق و سکوی تأمین مالی

وی از صدور مجوز برای تأسیس صندوق و سکوی تأمین مالی در استان خبرداد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی حوزه اقتصادی استان تکمیل زنجیره‌های ارزش تولیدات استان است، به طور نمونه سطح زیر کشت نخود در استان 150 هزار هکتار است و حدود 20 درصد از اراضی دیم را تشکیل می‌دهد اما این محصول استراتژیک در استان‌های دیگر فراوری می‌شود.

محمدی از برگزاری جشنواره اسب کرد در هفته آینده و ارزش‌گذاری بالای آن خبرداد و افزود: کرمانشاه تولیدکننده گندم است اما در سایر استان‌ها به آرد تبدیل می‌شود و از طرف دیگر تولیدکننده دام سبک است اما دام زنده از استان خارج می‌شود در حالی که می‌توان آن را در داخل استان کشتار و بسته‌بندی کرد.

کرمانشاه مازاد تولید مرغ دارد

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه یکی از پیچیده‌ترین شبکه‌های موجود در استان شبکه گوشت و دام زنده است و اصلاح آن کار دشواری است و گام‌هایی در این راستا برداشته شده است گفت: مشکل کمبود و افزایش قیمت مرغ کشوری بود و بحران از یک ماه قبل از سال آغاز شد.

وی با بیان اینکه هرچند استان کرمانشاه مازاد تولید مرغ دارد اما نمی‌توان به صورت جزیره‌ای عمل کرد و آن را به اجبار داخل استان نگه داشت افزود: در سراسر کشور با کاهش تولید مرغ مواجه بودیم و از وزارت جهاد کشاورزی درخواست واردات مرغ منجمد برای تنظیم بازار و کمک تسهیلاتی و ارائه امتیاز به مرغداران برای افزایش تولید را داشتیم.

پیگیر ‌تأمین نهاده‌های مرغداران هستیم

محمدی عنوان کرد: استان‌های شمالی تولیدکننده جوجه یک روزه هستند و چون نظارت مناسبی وجود ندارد جوجه یک روزه با قیمت مصوب به دست مرغداران کرمانشاهی نمی‌رسد و وزارت جهاد کشاورزی مکلف است این موضوع را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه ما پیگیر تسهیلات و تأمین نهاده‌های مرغداران هستیم گفت: یکی از بهترین و کم مشکل‌ترین استان‌ها در زمینه مرغ کرمانشاه بود و با حمایت سازمان بسیج و سپاه پاسداران مرغ به صورت مویرگی توسط بازرسان بسیج نظارت می‌شود.

از بحران مرغ عبور کردیم

محمدی با اشاره به اینکه وضعیت جوجه‌ریزی بهبود یافته است و از این بحران عبور خواهیم کرد افزود: اکنون اختلاف چندانی بین تولید و مصرف نیست و بحران اصلی مربوط به دو ماه گذشته بود که برای تأمین اعتبار واردات مرغ توافق نشد و شاهد بحران در دو ماه گذشته بودیم اما از بحران عبور کردیم و تولید رو به افزایش است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار