مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: یارانه سه دهک نخست جامعه مشروط طریق طرح کالابرگ الکترونیک خرید کنند، ٢٠ درصد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۱۰۷۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷ 30 May 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مختار احمدی عصر امروز (سه شنبه) در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از طرح کالابرگ الکترونیک کاملا اختیاری است، فقط در صورت عدم خرید از طریق کالا برگ الکترونیکی ۲۰ درصد به یارانه افراد اضافه نمی‌شود.

وی افزود: در صورتی که سه دهک نخست جامعه از طریق کالا برگ خرید کنند، یارانه ۴٠٠ هزار تومانی آن‌ها به ۴۸۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: یارانه افراد در این طرح یک ماه زودتر شارژ می‌شود و اقلام اساسی از طریق کالا برگ الکترونیکی شامل شیر، پنیر، ماست، برنج، ماکارونی، روغن، تخم مرغ، مرغ، شکر و قند است.

وی گفت: افراد در خرید این کالا‌ها هیچ محدودیتی ندارند و می‌توانند تمام مبلغ یارانه را تا سقف ۷۰ درصد فقط یک قلم با برند مورد نظر خود خریداری کنند.

احمدی با بیان اینکه ۳۰ درصد یارانه باقیمانده به صورت نقدی در کارت اعتباری یارانه‌بگیران در دسترس قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: هدف اصلی از اجرای این طرح تامین سلامت غذایی دهک‌های اول جامعه است.

وی گفت: برای خرید از طریق این طرح وقتی کد ملی سرپرست خانوار به دستگاه بارکد خوانِ نصب شده در فروشگاه‌ها توسط هر یک از اعضای خانواده با هر کارت اعتباری داده شود، می‌توان خرید را انجام داد.

وی تشریح کرد: تا کنون در بیش از ۲ هزار فروشگاه و سوپرمارکتِ دهستان ها، روستا‌ها و شهر‌های استان کرمانشاه دستگاه بارکدخوان و دستگاه پُز برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی نصب شده است.

این مقام مسئول اجرای این طرح را برای فروشگاه‌ها و مغازه‌داران هم سودمند دانست و تاکید کرد: اجرای این طرح در استان کرمانشاه مزیت بسیار زیادی برای اقشار محروم جامعه دارد و در راستای شعار سال یعنی مهار تورم و افزایش تولید اجرا می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار