استاندار گیلان
گیلان در حال حاضر رتبه ششم به لحاظ عملکرد کاهش نرخ بیکاری را در کشور دارد.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸ 28 May 2023

به گزارش تابناک گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در استان مشهود و قابل لمس است، گفت: رتبه شانزدهم گیلان در کاهش نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۰ به رتبه ۱۲ در سال 1401 رسید.
وی با تاکید بر لزوم توجه به شفافیت در ارائه آمار اشتغال از سوی دستگاه‌ها، افزود: عملکردها با آمار و ارقام درست و شفاف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و ارائه آمار تصنعی قابل قبول نیست.
استاندار با اشاره به سال مهار تورم و رشد تولید، افزود: توجه به اشتغال از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم است و باید در گیلان به شکل جدی دنبال شود.
دکتر عباسی با بیان اینکه گیلان رتبه ششم به لحاظ عملکرد کاهش نرخ بیکاری را در کشور دارد گفت: تلاش می کنیم جزو 5 استان برتر به لحاظ میزان اشتغالزایی باشیم.
وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی منجر به محرومیت زدایی می‌شود، گفت: مسئولان و دستگاه‌ها اشتغالزایی را به روستاها و مناطق محروم سوق دهند.
استاندار با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری در هر شهرستان احصاء شود، اضافه کرد: اثر ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی در معیشت مردم ملموس شود.
آقای عباسی با تاکید بر اینکه فعال سازی واحدهای راکد در گیلان در اولویت قرار گیرد، افزود: بهترین عملکرد در حوزه اشتغال، با فعال سازی واحدهای نیمه فعال تحقق می‌پذیرد.
وی گفت: بسترهای ایجاد اشتغال برای شرکت‌های تازه تأسیس نیز فراهم شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار