نمایشگاه پوستر بین‌المللی با هدف آشناساختن دانشجویان با آثار برگزیده و برتر گرافیک جهان و کشور در سرسرای آمفی تئاتر دانشکده فنی و حرفه ای دختران کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ 27 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا ۱۵۰ پوستر از آثار طراحان برتر گرافیک جهان و هنرمندان داخل استان و خارج از استان کرمانشاه به مدت پنج روز در معرض تماشای بازدیدکنندگان قرار گرفت.

این نمایشگاه با همکاری انجمن علمی گرافیک کرمانشاه و انجمن علمی دانشکده فنی و حرفه ای دختران کرمانشاه برگزار شد و مورد استقبال دانشجویان استان قرار گرفت.

«هستی امیری» سخنگوی انجمن گرافیک کرمانشاه اعلام کرد: این نمایشگاه به همت انجمن گرافیک استان کرمانشاه و انجمن علمی پیکسل برگزار شده است.

«سودابه سیفی» رییس دانشکده فنی حرفه ای دختران استان کرمانشاه، هدف از برگزاری این نمایشگاه را برقراری ارتباط بین دانشجویان و اساتید برای ارتقای سطح علمی و مهارتی عنوان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم گامی در جهت اشتغال و کارآفرینی دانشجویان برداریم.

رییس دانشگاه فنی حرفه ای استان کرمانشاه هم گفت: دنیای بدون هنر جای زیست نیست. هنر تنها چیزی است که باعث می‌شود بتوانیم رنج زندگی را تحمل کنیم. تعریف هنر، تلاش و کوشش برای رسیدن به آنچه که نیست اما باید باشد، است.

«هوشمند عزیزی» افزود: هر دانشگاه و مرکز آموزشی باید سعی و تلاششان در هر نقشی در جهت ارتقای حوزه علمی خود باشد. چون دنیا به سرعت در حال پیشرفت و تغییر است و نباید جا ماند.

وی یادآور شد: متاسفانه هنوز به گرافیک هنر گفته می‌شود در حالی که طراح گرافیک از هنر استفاده می‌کند که یک ارتباط را شکل دهد.

رییس انجمن علمی گرافیک کرمانشاه هم گفت: از اقدامات این انجمن می‌توان به تاسیس ۲ نگارخانه و برگزاری اولین جشنواره هنرهای مدرن در کرمانشاه اشاره کرد.

«روزبه حبیبیان» تاکید کرد: طراح گرافیکی که امروزه در مورد چاپ و نرم افزارهای موردنیاز اطلاعاتی نداشته باشد باید این شغل را رها کند.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه دکتر عزیزی رییس دانشگاه فنی حرفه ای استان کرمانشاه، دکتر سیفی رییس دانشکده فنی حرفه ای دختران استان کرمانشاه، روزبه حبیبیان رییس انجمن علمی گرافیک
دکتر صادقی رییس دانشکده فنی و حرفه ای شماره ۲ استان کرمانشاه و تنی چند از همکاران و مدعوین با حضور در این رویداد فرهنگی این مناسبت را گرامی داشتند.

اکنون ۶ هزار دانشجو در دانشگاه فنی حرفه ای استان کرمانشاه در قالب سه دانشکده در شهر کرمانشاه و یک دانشکده در اسلام‌آبادغرب در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تحصیل می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار