امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به پنجم خرداد ماه و برنامه «نسیم مهر»، گفت: در این روز حمایت از خانواده‌های زندانیان ضرورت دارد.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ 26 May 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه با اشاره به دهه کرامت، اظهار داشت: مساله امامت و خصوصیات امام رضا (ع) خاص است، ٩ روایت از رسول اکرم (ص) آمده که اگر کسی امام زمان خود را نشناسد چیزی از دنیا و آخرت نفهمیده و این نشان از اهمیتِ موقعیت و مقام امام و علم امام شناسی است.

وی در ادامه افزود: از امام رضا (ع) روایتی است که امام را به منزله انبیاء می‌داند، همانطور که انبیاء مشخص و مقدم هستند، امام هم از طرف خداوند مشخص و معلوم می‌شود.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: امام رضا (ع) در جای دیگری می‌فرماید: امامت یعنی خلیفه و جانشین خدا که این عبارت نشان می‌دهد، هر فردی نمی‌تواند امام، جانشین خدا و رهبر باشد و باید خصوصیات خداوند تبارک و تعالی را داشته باشد.

وی گفت: امام رضا (ع) در بخش دیگری از سخنانش امامت را زمام دین و مدیریت اسلام عنوان می‌کند، یعنی فردی که امامت را بر عهده می‌گیرد، صلاح دین و مسلمین را می‌داند و، ولی فقیه هم به منزله کارشناس اسلام است، فردی که مصالح اسلام و مسلمین را بشناسد و زمام دین و مسلمین به دست این فرد آگاه باشد.

آیت‌الله علما در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه این هفته خاطرنشان کرد: امام علی (ع) عمل اهل تقوا را پاکیزه و خداپسندانه عنوان می‌کند، عمل پاکی که در خانواده، فرزندان و همسر و.. اثر می‌گذارد.

وی تشریح کرد: پنجم خرداد ماه روز «نسیم مهر» نامگذاری شده و باید در این روز از خانواده‌های زندانیان بی‌گناه حمایت کنیم، حمایت کنیم و ششم ذیقعده روز بزرگداشت امامزاده شاهچراغ شیراز است که بنابر سخن مقام معظم رهبری امامزاده‌ها را باید مرکز فرهنگی قرار دهیم چرا که مرجع هستند.

وی به هفتم خرداد ماه که سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی است اشاره کرد و گفت: یازدهم ذیقعده مصادف با ولادت امام رضا (ع) است و به همین مناسبت باید از گروه نیروی دریایی هم تقدیر کنیم چرا که ٢١٣ روز از خانواده خود دور هستند و به ما و جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: سوم خرداد که مصادف با آزادسازی خرمشهر است به حدی مهم بود که صدام عنوان کرد، اگر خرمشهر آزاد شود کلید بصره را به ایرانی‌ها می‌دهم، لذا امام خمینی (ره) در این راستا فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در نخستین سال‌های امامت و رهبری جمهوری اسلامی ایران بر سه جمله تاکید کردند، «عزت، حکمت و مصلحت» که برای وزارت امور خارجه کارساز است و تصمیم گیرندگان باید این سه کلمه را در نظر داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار