امام جمعه قصرشیرین گفت: کلید برگزاری با شکوه اربعین در مرز رسمی خسروی با توجه به زیرساخت‌های مناسب در این گذرگاه به عنوان قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین محل تردد زائران شبانه‌روزی شدن تردد زوار است.
کد خبر: ۱۱۰۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ 26 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا حجت الاسلام «صادق صالحی» در خطبه های نمازجمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به حضور روز گذشته وزیر کشور در مرز خسروی و بازدید از زیرساخت های اربعین، افزود: کارهای بسیار خوبی در قصرشیرین جهت تسهیل در تردد زائران اربعین در حال انجام است تا این شهرستان مرزی پذیرای انبوه عاشقان و زائران اباعبدالله الحسین(ع) شود.

وی اظهار کرد: با تبلیغات و طبق برنامه ریزی ها جمعیت زیادی به قصرشیرین گسیل خواهند شد تا از این گذرگاه عازم کربلای معلی شوند.

خطیب جمعه قصرشیرین گفت: باید در اربعین ۲ گیت مجزا برای مادرانی که فرزند خردسال به همراه دارند و افراد کهنسال و کم توان تعبیه شود.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: رایزنی مسوولان و متولیان ستاد اربعین با طرف عراقی و تعامل سازنده تا آخرین روز اربعین حسینی از الزامات این رخداد بزرگ است.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به جانمایی ایران اسلامی در نظم نوین جهانی گفت: تکیه نکردن بر اصول در سیاست خارجی، خلاف عزت است از این رو در همه مسائل جهانی در حرف و اقدام و مواجهه با اقدام دیگران، عزتمندانه و متکی بر اصول حرکت می‌کنیم که هر حرکتی در سیاست خارجی باید عقلانی و بر اساس تفکر قبلی باشد و تصمیمات و اقدامات دفعی و بدون حساب در مقاطعی به کشور ضربه زده است.

خطیب جمعه قصرشیرین اضافه کرد: نداشتن اعتماد بی‌جا به طرف‌های مقابل، روی دیگر مفهوم «حکمت» است که البته نباید هر حرفی را در عالم سیاست دروغ دانست زیرا که حرف‌های صادقانه و قابل قبول وجود دارد اما نباید به همه حرف‌ها اعتماد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به مرزهای طولانی ایران با کشورهای متعدد و مهم و اثرگذار، سیاست دولت کنونی برای ارتباط با همسایگان بسیار مهم و درست است که دست‌های بیگانه برای ایجاد مشکل بین ایران و همسایگان آن، فعال است که نباید اجازه بدهید این سیاست آنها محقق شود.

امام جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به موضوع نرمش قهرمانانه به عنوان اصطلاحی که بد فهمیده شد گفت: از منظر رهبر معظم انقلاب، نرمش قهرمانانه نه به معنای سازش با حریفان در میدان نبرد، بلکه به معنای نشان دادن ابتکار و مهارت دیپلماتیک به‌منظور کسب نیرو برای گام‌های دیگر مبارزه است.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی مراد از نرمش قهرمانانه را نه کنار نهادن مواضع قاطع جمهوری اسلامی در برابر نظام سلطه، بلکه «مانور هنرمندانه» متناسب با شرایط خاصّ هر مرحله از مسیر پیش روی کشور می‌دانند، از این رو تصمیم ها و حرکات هر مقطع از سیاست‌گذاری کشور، باید در یک برنامه کلان، هدف‌های نظام اسلامی را به‌صورت مرحله‌بندی‌شده دنبال کند.

او همچنین با اشاره به جایگاه و وظایف شورای عالی امنیت ملی گفت: تصمیم های دبیری شورای عالی امنیت ملی، نقشی توازن‌بخش در جمهوری اسلامی دارد که نقش‌آفرینی این جایگاه که از یک سو مرتبط با دولت و رئیس جمهور و از سوی دیگر ذیل جایگاه رهبر و فرماندهی کل قوا تعریف می‌شود و به نظر می‌رسد سابقه، تجربه، هوشمندی و جایگاه شخص دبیر می‌تواند هم در شکل‌گیری اجماع و همفکری میان مقامات تراز اول سیاسی کشور و هم در اجرای تصمیمات کلان و مهم امنیتی آن‌ها مؤثر باشد.

امام جمعه قصرشیرین همچنین در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به مهار تورم با کاهش ۲ناترازی اصلی گفت: ناترازی بانکی، یعنی این که، بانک‌هایمان به میزان منابعی که در اختیار دارند، بیش از منابع در اختیارشان، اعطای تسهیلات کنند و وام دهند و ارائه تسهیلات در این بخش را عملیاتی کنند که یکی از دلائل اصلی مرتبط با افزایش حجم نقدینگی و آثار تورمی در اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: همچنین دیگری ناترازی بودجه که همانند ناترازی نظام بانکی این است که اگر ما منابعی داریم، بیش از منابع، مخارج دولت را تعیین کنیم و دولت در پایان هر سال مالی که بودجه آن تمام می شود مجبور باشد به شکل مستقیم و یا غیر مستقیم، از بانک مرکزی استقراض کند و عملا استقراض از بانک مرکزی، افزایش پایه پولی، حجم نقدینگی و تورم را در پی دارد.

حجت الاسلام صالحی همچنین با گرامیداشت دهه کرامت و میلاد با سعادت امام رضا (ع) گفت: ویژگی تمدن به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه است و در تمدن رضوی این اتفاق افتاد و اسلام حداکثری با حضور امام معصوم(ع) فعلیت یافت که ظهور فعلیت در بخش‌های مختلف توسعه شهری و فیزیکی، فرهنگی با احیای سنن اسلامی در شکل جدید تعزیه، مقتل‌خوانی، ضرب سکه به نام امام، درگیر شدن تمدن رضوی با کل تاریخ اسلام که ثمراتی مانند عدم تحریف معارف اسلامی، تدوین راه امت اسلامی، زمینه‌سازی برای تمدن‌های آینده مانند تمدن انقلاب اسلامی، تمدن مهدویت داشته و دارد.

وی از دیگر ویژگی های تمدن رضوی را در بخش علمی و تربیت شاگردان بیان کرد و افزود: تأثیرهای شگرف این تمدن بر ملت‌سازی ایرانیان و به تعریف جدیدی از هویت ملی ایرانیان منجر می‌شود که ثمره آن انقلاب اسلامی و سرانجام آن تمدن مهدوی است. تمدن رضوی، حلقه وصل تمدن گذشته اسلامی و تمدن آینده اسلامی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار