از مهمترین مطالبات مردم و مسئولان کنگاور ساخت بیمارستان دوم به عنوان یکی از ضروری ترین نیازهای درمانی منطقه و اختصاص یک دستگاه ام.آر.آی به بیمارستان شهید چمران این شهرستان است.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸ 26 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری از بیمارستان شهید چمران کنگاور بازدید کرد و در جریان اقدامات درمانی این بیمارستان قرار گرفت.

آیت الله «محمود محمدی عراقی» در این بازدید از نحوه ارائه خدمات در این بیمارستان تشکر کرد و توانایی های کادر درمانی و امکانات پزشکی این بیمارستان را برای تأمین سلامت شهرستان کنگاور را خوب ارزیابی کرد.

وی با تقدیر از زحمات کادر درمان بیمارستان شهیدچمران گفت: پرستاران و پزشکان با مراقبت از بیماران، در اجر الهی آنان شریک هستند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری ؛ توسعه و تجهیز مراکز درمانی به امکانات مدرن در شهرستانهای استان را از موجبات افزایش رضایتمندی بیماران عنوان کرد.

ساخت بیمارستان دوم؛مطالبه جدی مردم کنگاور

فرماندار کنگاور در این دیدار تاکید کرد: با توجه به کمبود بیمارستان در این شهرستان و نیاز ساکنان به خدمات درمانی لزوم احداث بیمارستان دوم در این منطقه احساس می شود.

«فرزاد الماسی» با تاکید بر ضرورت ساخت بیمارستان دوم در کنگاور گفت: یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین نیازهای مردم کنگاور احداث این بیمارستان است به طوری که بیمارستان فعلی جوابگوی نیاز شهرستان نیست.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به مراجعه مردم منطقه و برخی شهرستان‌های استان‌های مجاور برای معالجات پزشکی به کنگاور و همچنین عبور مسیرهای شاه راهی اتصال جنوب به غرب کشور به و تصادفات زیاد به خصوص در هنگام اربعین، اختصاص یک دستگاه ام.آر.آی به بیمارستان شهید چمران بسیار ضروری است.

فرماندار کنگاور در ادامه با اشاره به دیگر نواقص موجود در نظام سلامت این شهرستان گفت: برخی مطالبات زیرساختی، و اختصاص یک دستگاه سونوگرافی جدید به بیمارستان و جذب نیروی انسانی بومی در بخش نظام سلامت کنگاور وجود دارد که نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان استان است.

الماسی گفت: این مطالبات از مهم‌ترین خواسته‌های مردم است که لازم است مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با جدیت بیشتری پیگیری کنند.

سعادتمندی نظام اسلامی در گرو تأمین سلامت است

امام جمعه کنگاور نیز با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: انتظار است آن بخش از خدماتی که مورد مطالبه در کنگاور است، بر اساس اولویت در اختیار نظام سلامت قرار بگیرد.

آیت الله سید «رضا حسینی»، سعادتمندی نظام اسلامی را در گرو تأمین سلامت و صحت بدن عنوان کرد و افزود: همه باید تلاش کنند تا بدن سالم را برای اقامه یک دین سالم در جامعه فراهم کنند.

امام‌ جمعه شهرستان کنگاور همچنین اعزام متخصصین به صورت دوره ای به شهرستان ها را، حائز اهمیت دانست و گفت: باید در جهت ارتقای شاخص‌های سلامت و بهداشت عمومی که به حقیقت نسبت به پیش از انقلاب، رشد افزایشی داشته و برای تسهیل در ویزیت بیماران، از متخصصان برجسته و مطرح به صورت دوره ای در شهرستان های استان استفاده شود.

وی با انتقاد از عدم توسعه شهرستان کنگاور نسبت به دیگر شهرستان ها، تاکید کرد: باید در دوره های گذشته که اعتبارات بیشتری به شهرستان ها اختصاص می یافت نواقص و کاستی های حوزه سلامت و دیگر بخش های توسعه محور برطرف می شد؛ ولی باید جهت رفع این نواقص بیش از پیش تلاش کرد.

کاستی های حوزه سلامت، زیبنده مردم کنگاور نیست

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کنگاور نیز در جلسه هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه که در کنگاور برگزار شد، اظهار داشت: کنگاور قدمگاه شهدا، ورودی کربلای معلی و پیشانی استان کرمانشاه است و زیبنده نیست مردم متدین این شهرستان از نواقص درمانی و حوزه سلامت رنج ببرند.

سرهنگ «علی اصغر اله دانه» تاکید کرد: این شهرستان با اهدای ۴۲۰ شهید گلگون کفن و داشتن ۱۷ هزار و ۵۰۰ رزمنده و بیش از ۳۳هزار بسیجی ثابت کرده پای انقلاب و ولایت ایستاده و باید مسئولان نیز در جهت رفع مشکلات آنها قدم های جدی بردارند.

ساخت کلینیک سلامت کنگاور با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در اولویت است

رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور نیز در این دیدار با بیان این موضوع که مردم متاسفانه ما را با شهرستان هایی که سالهاست دارای دانشگاه پرستاری و بودجه مستقل هستند همچون سنقروکلیایی، اسدآباد و تویسرکان مقایسه می کنند، افزود: انتظارات مردم زیاد، ولی به حق است که ما و تمام مجموعه بهداشت و درمان شهرستان تلاش خود را برای خدمت بیشتر به سلامت مردم به کار گرفته ایم.

«ادریس خالدی» با اشاره به مشکلات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، فرسودگی آمبولانس‌های این شهرستان را از مشکل‌های اولویت‌دار ذکر کرد و متذکر شد: متاسفانه آمبولانس اعزامی به یکی از روستاهای همجوار پس از انتقال بیمار به مراکز درمانی در میانه راه دچار خرابی شد که با این تفاسیر نیاز مبرم به ۲ دستگاه آمبولانس داریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور در ادامه با بیان اینکه ساخت کلینیک کنگاور به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، افزود: با پیگیری های زیادی که از سوی شهرستان و مسئولان استان انجام شده، تا یک هفته دیگر مناقصه ساخت این کلینیک برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهرستان کنگاور به طور قطع به بیمارستان دوم نیاز دارد، افزود: اداره راه و شهرسازی شهرستان زمینی به مساحت هشت هزار متر با کاربری درمانی دارد که در صورت موافقت، اخذ مجوزهای لازم را از طریق وزارت بهداشت و درمان پیگیری خواهیم کرد.

خالدی در ادامه با اشاره به مطالبه جدی مردم در خصوص اختصاص یک دستگاه ام.آر.آی، گفت: نبود دستگاه «ام.‌آر.‌آی» سال‌هاست که مطالبه مردم و سبب رنج آنها شده است و مشکل اصلی عدم اختصاص این دستگاه به کنگاور، به حدنصاب نرسیدن جمعیت شهرستان به ۱۰۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه درست است که جمعیت شهرستان کنگاور ۸۰ هزار نفر می باشد، ولی جامعه آماری که تحت پوشش درمان قرار می گیرند با توجه به مراجعات بیماران شهرستان های همجوار به بیش از ۱۵۰ هزار نفر هم می رسد.

وی گفت: در صورت اختصاص ام.آر.آی به کنگاور متخصصین پزشکی می توانند بسیاری از بیماری‌های مغزی مانند کیست‌ها، تومورها، خونریزی، تورم، ناهنجاری‌ها، عفونت‌ها، بیماری‌های التهابی و مشکلات مغزی دیگر را تشخیص دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور ادامه داد: همچنین با این روش تصویربرداری می‌توان صحت عملکرد شانت را بررسی کرده و آسیب‌دیدگی‌های مغزی ناشی از ضربه‌ مغزی یا سکته مغزی را تشخیص داد. با استفاده از این روش می‌توان از قسمت‌های مختلف عکس‌هایی گرفت که با استفاده از روش عکس‌برداری به وسیله اشعه ایکس یا سی تی اسکن یا سونوگرافی نمی‌توان از این قسمت‌ها تصاویر واضحی گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار