ساماندهی ویژه کوله‌بران کرمانشاهی در قالب طرح «کرامت کولبران» ابلاغ شده و از هفته آینده هم ثبت‌نام از کولبران با هدف ارتقای معشیت آنان و مرزنشینان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵ 26 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم، وزیر کشور در ادامه سفر به استان کرمانشاه، با همراهی استاندار وارد شهرستان ثلاث‌باباجانی شد و آخرین وضعیت تکمیل زیرساخت‌های این شهرستان از جمله بازارچه مرزی شیخ صله، طرح نهضت ملی مسکن، طرح انتقال آب به دشت حر، طرح کولبری و غیره را بررسی و پیگیری کرد.

در این سفر که فرمانده قرارگاه نجف اشرف غرب و معاونان عمرانی و سیاسی-امنیتی هم وحیدی را همراهی می‌کردند، وزیر کشور ابتدا پیگیر فعالیت و بررسی زیرساخت های بازارچه مرزی شیخ صله شد و بر تکمیل آن با هدف توسعه صادرات تأکید کرد.

فرماندار شهرستان ثلاث باباجانی در این بازدید گفت: طی دو ماه اخیر بیش از 3500 کامیون کالا از این مرز راهی عراق شده است.

دیگر موضوعی که وحیدی پیگیر آن شد، وضعیت کولبری در شیخ صله بود؛ موضوعی که به گفته فرماندار ثلاث باباجانی از هفته گذشته ساماندهی ویژه آن در قالب طرح «کرامت کولبران» از سوی استاندار کرمانشاه ابلاغ شده و از هفته آینده هم ثبت‌نام از کولبران با هدف ارتقای معشیت آنان و مرزنشینان آغاز می‌شود.

به گفته صحرایی استاندار کرمانشاه، در سال گذشته 15 میلیارد تومان و در دو ماهه امسال دو میلیارد و 700 میلیون تومان به حساب خانوارهای روستایی تا 20 کیلومتری مرز، واریز شده اما با اجرای طرح کرامت، علاوه بر اینکه تردد کولبران قانونی، امن و شفاف خواهد شد، شرایط معیشتی بهتری هم برای مرزنشینان رقم خواهد خورد.

وزیر کشور همچنین پیگیر ساختمان‌های اداری زلزله زده شهرستان هم شد که در زلزله 7.3 ریشتری سال 1396 آسیب دیده‌اند اما با وجود شعار «پایان بازسازی زلزله» در دولت قبل، همچنان بیشتر آنها نیمه کاره اند و ادارات شهرستان در کوچه پس کوچه های فرعی پراکنده شده و دسترسی را برای مردم سخت کرده‌اند. وحیدی در این بازدید بر ضرورت تکمیل مجتمع اداری ثلاث باباجانی تأکید کرد.

همچنین دیگر موضوع مورد پیگیری وزیر، طرح انتقال آب از سد آزادی به دشت حُر بود که 11 کیلومتر از آن همچنان باقیمانده و نیازمند اعتبار است.

وزیر کشور از طرح نهضت ملی مسکن شهرستان هم بازدید کرد؛ زمین این طرح با پیگیری ویژه صحرایی، استاندار کرمانشاه تأمین و مراحل اجرای کار هم از امروز آغاز شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار