رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شهرستان کنگاور به عنوان پایلوت اجرای طرح پزشک خانواده در استان کرمانشاه انتخاب شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴ 25 May 2023

رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه قباد محمدی در نشستی که عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام عراقی در شهرستان کنگاور برگزار شد، اظهار کرد: امکانات بهداشتی درمانی در استان کرمانشاه در حدی گسترش یافته که مطالبات مردم آخرین سطح از سیستم‌های خدمات بهداشتی و درمانی را شامل می‌شود.

وی افزود: در استان و شهر کرمانشاه، پزشکانی تربیت شدند که از سایر شهر‌ها برای حضور و فعالیت این متخصصین درخواست‌های زیادی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: سیستم آموزش پزشکی در کشور ما به دلیل ادغام با شبکه بهداشت و درمان منحصر به فرد است و از کشور‌های مختلف برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر می‌کنند.

وی گفت: یکی از مشکلات در کشور ما که شاخصه‌های بهداشت و درمان را پایین آورده، تشخیص و شناسایی بیماری‌های خاص در مراحل آخر است و این به دلیل غربالگری پایین است.

محمدی تاکید کرد: در همین راستا طرح پزشک خانواده شهری توسط دولت سیزدهم در حال اجرا است و کنگاور نخستین شهر استان کرمانشاه است که طرح پزشک خانواده در آن اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: پیش از انقلاب حتی یک متخصص در شهرستان کنگاور نداشتیم، این درحالی است که هم اکنون بیش از ۳۲ متخصص در این شهرستان به مردم خدمات درمانی لازم را ارائه می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در جلسه گذشته هیات رییسه در شهرستان کنگاور، اعتبار خوبی جهت خریداری تجهیزات لازم و راه اندازی پروژه‌های کلینیک شهرستان و مرکز جامع سلامت روستایی قارلق اختصاص یافت و تا کنون ۹۰ درصد آن محقق گردیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار