رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب از برگزاری اولین جشنواره ملی شعر مرصاد به میزبانی اسلام آبادغرب خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶ 24 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر مهدی بساطی اظهار کرد: جشنواره ملی تئاتر مرصاد پس از سال‌ها توانسته به جایگاه واقعی خود برسد و سعی داریم که وقایع و اهمیت مرصاد را با استفاده از دیگر حوزه‌های هنری نمایش دهیم.

وی افزود: دیگر حوزه مورد پسند عموم مردم حوزه شعر و ادب است که باید برای آن نیز برنامه ریزی مناسب انجام گیرد.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب با اشاره به اینکه شعر جامعه مخاطبین بسیاری دارد، تصریح کرد: شعر به نحوی زبان محاوره‌ای مردم است و تلاش داریم که وقایع مرصاد را در اوزان و قافیه‌ها برای نسل جوان امروز باز شناسایی کنیم چرا که تا زمانی که منافقین علیه کشور و آرمان‌ها اقداماتی انجام می‌دهند مرصادها همچنان ادامه دارند و این وظیفه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است که کار جهاد تبیین را انجام دهند و روشنگری کنند.

وی ادامه داد: جشنواره ملی شعر مرصاد در ۲ بخش فارسی و کردی برگزار می‌شود و شامل ۲ محور اصلی و ویژه است که بخش اصلی شامل «مرصاد؛ رهبری، هدایت و ولایتمداری»، «مرصاد؛ حماسه و رشادت فرماندهان و رزمندگان»، «مرصاد؛ خاکریز عشق و دفاع از تمامیت ارضی ایران اسلامی»، «مرصاد؛ نسل حسینی و مظلومیت شهدا» و «مرصاد؛ مادران فاطمی و نقش زنان در دفاع مقدس» است و بخش ویژه با هدف نشان دادن رشادت‌های مردم کُرد منطقه به ویژه اسلام آبادغرب است که شامل دو محور «مرصاد؛ گل واژه ایثار و مقاومت مردم شهرستان اسلام آبادغرب» و «مرصاد؛ حماسه و فداکاری مردم کُرد در دفاع مقدس» می‌شود.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به صورت تایپ شده در قالب فایل Word به شماره ۰۹۳۷۴۳۵۷۱۲۰ در پیامرسان ایتا ارسال و یا به آدرس mersad.poetry@gmail.com ایمیل کند.

بساطی گفت: مهلت ارسال آثار تا پانزدهم تیرماه است و هر شخص می‌تواند سه اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و آثار برگزیده جشنواره در قالب یک کتاب چاپ شده و در دومین جشنواره ملی شعر مرصاد در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار