اواخر شهریور سال گذشته بود که علی اکبر محرابیان وزیر نیرو بازدیدی از سد "کبوترلانه" کنگاور داشت. در این بازدید تاکید شد این سد در دهه فجر سال گذشته به آبگیری برسد، اما این امر تاکنون محقق نشده است.
کد خبر: ۱۱۰۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ 23 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا پروژه مهمی که عملیات اجرایی آن بین سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ شروع شد، اما بنا به عوامل مختلف که مهمترین آن عدم تخصیص به موقع اعتبارات بود، هنوز به مرحله آبگیری نرسیده تا نیاز شرب کشاورزی و صنعت کنگاور را تامین کند.

حالا به گفته مجری پروژه سد آناهیتای کنگاور(کبوترلانه) چنانچه منابع مالی تامین شود، این پروژه تا شهریور آبگیری خواهد شد.

محسن حسین آبادی، با اشاره به آخرین وضعیت این سد، افزود: سد کبوتر لانه هم اکنون حدود ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق برنامه زمان بندی پیش رفته است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه زمان بندی این سد باید در شهریور ماه آبگیری شود، خاطرنشان کرد: چنانچه اعتبار به موقع تخصیص یابد، آبگیری سد کبوترلانه در شهریور محقق خواهد شد.

مجری پروژه سد کبوترلانه اعتباری که برای این طرح درخواست شده را ۲۰۰ میلیاررد تومان اعلام کرد که البته هنوز تخصیص نیافته و عنوان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تا کنون بالغ بر ۲۰۶ میلیارد تومان در سد کبوترلانه هزینه شده و البته هنوز اسنادی داریم که آنها را پرداخت نکردیم.

به گفته حسین آبادی، سد کبوترلانه با حجم مخزن  ۲۴.۶ میلیون مترمکعب و حجم تنظیم آب  ۳۲ میلیون مترمکعب با هدف تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت احداث شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار