مدیرکل هواشناسی کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: میانگین بارش‌های امسالِ (سال زراعی) استان کرمانشاه در مقایسه با مدت زمان مشابه آن در سال گذشته ۴٧ درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۱۱۰۶۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶ 22 May 2023

رحمت الله جلیلیان

فیروز دولتشاهی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بررسی آخرین داده‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز (دوشنبه) تا روز چهارشنبه شرایطی نسبتا پایدار در جو منطقه حاکم می‌شود که مهمترین پیامد‌های آن در بعضی ساعات رشد ابر، وزش باد و کاهش تدریجی دمای هوا خواهد بود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت در دو روز پایانی هفته به دلیل تقویت شرایط ناپایدار علاوه بر وزش باد و رشد ابر ممکن است گاهی اوقات شاهد رگبار‌های پراکنده باران و رعد و برق در استان کرمانشاه باشیم.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین طی این مدت دمای هوا به طور نسبی کاهش می‌یابد، اما در ٢۴ ساعت گذشته دمای هوای کرمانشاه بین حداقل ١٢ و حداکثر ٢٧ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در ٢۴ ساعت گذشته خسروی با دمای ٣۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرستان کنگاور با کمینه دمای ٨ درجه سانتیگراد به عنوان سردترین نقطه استان گزارش و به ثبت رسیده است.

دولتشاهی با بیان اینکه میانگین بارش در استان کرمانشاه طی ٢۴ ساعت گذشته حدود ٢٠ میلی‌متر بوده، تاکید کرد: بر اساس بررسی آماری بارندگی سال زراعی جاری در استان کرمانشاه به طور میانگین ۴۴٠ میلی‌متر بوده که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته ٣٠٠ میلی‌متر و با افزایش ۴٧ درصدی همراه بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار