مدیر پایگاه جهانی منظر فرهنگی، تاریخی و طبیعی اورامانات از تدوین اطلس صنایع دستی این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲ 21 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا پویا طالب نیا، با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای تدوین اطلس صنایع دستی اورامانات، اظهار کرد: یکی از ویژگی های شاخص منطقه اورامانات، قدمت و پیشینه غنی صنایع دستی در این منطقه است.

وی به تنوع رشته های صنایع دستی و رواج آن در بین روستاهای اورامانات اشاره کرد و گفت: براین اساس از سال گذشته تدوین اطلس صنایع دستی این منطقه را در دستور کار قرار دادیم تا به یک وضعیت کلی از صنایع دستی منطقه دست پیدا کنیم و بتوانیم برای آن برنامه ریزی داشته باشیم.

مدیر پایگاه جهانی اورامانات از اتمام تدوین اطلس صنایع دستی این منطقه خبر داد و افزود: در تدوین اطلس صنایع دستی اورامانات، روستاهایی که در آنها رشته های صنایع دستی فعال هستند، شناسایی و احصاء شده است.

وی اضافه کرد: همچنین رشته های صنایع دستی که بیشتر در این منطقه روی آنها کار می شود نیز شناسایی شده و تاریخچه ای از آنها را بدست آورده ایم.

طالب نیا خاطرنشان کرد: در گذشته تعداد زیادی رشته صنایع دستی در این منطقه فعال بود که در حال حاضر بخشی از آنها از بین رفته و بخش دیگر هم در حال فراموشی است که با شناسایی رشته های در معرض نابودی، برای احیاء و حفظ آنها برنامه ریزی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اطلس صنایع دستی اورامانات به شناسایی نقاط ضعف، قوت و نظم بخشی به صنایع دستی این منطقه کمک می کند، اظهار کرد: اطلس صنایع دستی اورامانات 20 خرداد به مناسب روز جهانی صنایع دستی رونمایی خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار