مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به قطعی برق در شب گذشته (شنبه ۳۰ اردیبهشت)، علت عمده قطعی برق در شب گذشته شهر کرمانشاه را افتادن شاخه درختان روی شبکه‌های برق عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۰۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰ 21 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمد مرادی» افزود: با وجود بارندگی شدید در شب گذشته اما با تلاش و پشتکار تیم های این شرکت؛ تا ساعت ۲ بامداد مشکل قطعی برق شهر کرمانشاه برطرف شد.

وی همچنین دلیل دیگر این حادثه را رعد و برق و سوختن ترانس های برق اعلام کرد و گفت: هنوز از میزان خسارتی که به شبکه برق در شب گذشته وارد شده برآوردی نداریم.

مرادی عمده خاموشی کرمانشاه را در مرکز شهر حوالی ۲۲ بهمن دانست و گفت: شب گذشته در شمال و جنوب شهر کرمانشاه بدلیل شاخه زنی درختان خاموشی چندانی نداشتیم اما در مرکز به دلیل عدم همکاری شهرداری باشاخه زنی درختان عمده خاموشی ها را براثر شکستن شاخه ها درختان آنجا تجربه کردیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با اشاره به سوختگی ترانس های برق بر اثر رعد و برق اظهار داشت: شب گذشته در برخی شهرستان ها مانند پاوه و روستای های دالاهو خاموشی گذرا داشتیم اما با تلاش تیم های این شرکت؛ زود مشکل آنها برطرف شد.

مرادی در پایان از نیروی های این شرکت با وجود باران شدید برای رفع مشکل برق شهر کرمانشاه تلاش کردند قدردانی کرد.

سازمان هواشناسی روز شنبه ۳۰ اردیبهشت در اطلاعیه نسبت به بارش شدید باران، باد و رعد و برق هشدار وضعیت نارنجی صادر کرد.

بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، سامانه ای بارشی که طی دیروز و امروز (یکشنبه) جو منطقه را تحت تاثیر قرار داده است به تناوب سبب بارندگی، همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان می شود.

هواشناسی همچنین ادامه داد: این شرایط ناپایدار که در نیمه شمالی و نواحی غربی، از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب، ممکن است در برخی نقاط با رگبار تگرگ و سیلابی شدن مسیل ها نیز همراه گردد.

شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۷۵۸ کیلومتر شبکه هوایی، ۱۷ هزار و ۹۶۸ ترانس با تولید دو هزار و ۱۵۳ مگاوات شبکه توزیع، ۲۶۹ فید عمومی و ۳۱ فید تخصصی دارد.

تعداد مشترکان عمومی (ادارات، نهاد و ارگان ها) این شرکت سه هزار و ۲۵۰ مشترک، مشترکان کشاورزی (چاه آب) هفت هزار و ۴۰۰، مشترک صنعتی سه هزار و ۱۱۱ و مشترک تجاری هشت هزار و ۹۰۰ است.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار