مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد؛
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر پیگیری سقط‌های غیرمجازی که پرونده قضایی دارند، گفت: سال گذشته دو خانم بر اثر انجام سقط غیرمجاز در کرمانشاه جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۱۰۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵ 20 May 2023

رحمت الله جلیلیان

افشین باقرزاده در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص آمار سقط‌های غیرمجاز در کرمانشاه اظهار کرد: گزارش‌های ارسال شده مبنی بر انجام سقط‌های غیرمجاز عموما در مراکز درمانی و یا توسط افراد کاملا غیرمتخصص و در محل‌های غیرقانونی است.

وی افزود: پس از دریافت گزارش‌های ارسالی به محل مورد نظر رفته و مورد را به یک پرونده قضایی تبدیل می‌کنیم سپس با متخلفین برخورد می‌شود.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بررسی آماری ما نشان می‌دهد ٨٠ درصد از سقط‌های غیرقانونی که تا کنون به ما گزارش شده عمدتا توسط افرادی است که حتی تحصیلات پزشکی هم ندارند و در محل‌های غیرقانونی صورت گرفته است.

وی گفت: سال گذشته حدود ٢٠٠ مورد سقط غیرقانونی از بیمارستان‌ها به ما گزارش شد و خود افراد هم متاسفانه حاضر به شکایت نبودند، اما پیگیری‌های نظارتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی خصوصا در مورادی که ظن بر این بود که سقط در یک مرکز درمانی اتفاق افتاده، انجام شد.

باقرزاده از مرگ دو زن بر اثر سقط غیرمجاز در شهر کرمانشاه در سال گذشته خبر داد و گفت‌: سقط‌های غیرمجاز که به پرونده قضایی تبدیل می‌شوند را تا گام نهایی پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: فرد خاطی در این پرونده هم شناسایی و تحویل مراجع قضایی شد البته پیگیری از سوی اولیا دم دو خانم فوت شده ادامه دارد.

به گفته باقرزاده چالش جدی که در موضوع سقط‌های غیرمجاز حائز اهمیت است در دسترس بودن دارو‌های سقط در شهر کرمانشاه است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار