مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امسال تدابیر امنیتی دقیقی اندیشیده شده و امکان لو رفتن سئوالات امتحان نهایی صفر است.
کد خبر: ۱۱۰۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵ 20 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس سلمان محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، با اشاره به شروع امتحانات پایان سال تحصیلی، اظهار کرد: امتحانات مقطع اول تا پنجم دبستان به صورت توصیفی است.

وی ادامه داد: امتحانات پایه ششم هم که به صورت توصیفی است از امروز، ۳۰ اردیبهشت‌ماه شروع می‌شود و تا ۱۰ خردادماه ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: امتحانات متوسطه اول، هفتم و هشتم به صورت داخلی از امروز تا ۲۴ خردادماه و امتحانات مقطع نهم هم به صورت هماهنگ استانی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت امتحانات نهایی پایه دوازدهم، خاطرنشان کرد: امسال شیوه برگزاری کنکور براساس مصوبات شورای انقلاب فرهنگی تغییر کرده بطوریکه ۴۰ درصد کنکور در راستای بازگرداندن مدرسه به جایگاه واقعی و کاهش استرس دانش‌آموزان به معدل کسب شده در امتحان نهایی بستگی دارد.

محمدی افزود: با توجه به اینکه دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده تأثیر آن در معدل امتحان نهایی است. طی سالیان گذشته برخی از دانش‌آموزان به دلایل متفاوت از جمله آمادگی بیشتر برای کنکور سرجلسات امتحانات خردادماه حاضر نمی‌شدند ولی امسال به دلیل تأثیر معدل فرق دارد حتما در امتحانات شرکت کنند.

وی در خصوص امنیت امتحانات و احتمال لو رفتن سوالات، تصریح کرد: امسال تدابیر امنیتی دقیقی اندیشیده شده و امکان لو رفتن سوالات امتحان نهایی صفر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از رمزگذاری امتحانات نهایی خبر داد و گفت: دقایقی قبل از شروع آزمون، رمز سئوالات از سوی وزارت آموزش و پرورش به رییس حوزه اعلام می‌شود، رمز به فردی که در قرنطینه است داده می‌شود؛ قفل سوالات باز و چاپ می‌شوند و سپس سوالات در اختیار رییس حوزه قرار می‌گیرد و بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

وی در ادامه در خصوص امنیت حوزه‌های امتحانی نیز، گفت: دستگاه‌های خریداری شده که امکان شناسایی کوچکترین دستگاه الکترونیکی همراه دانش‌آموز را دارد، چنانچه دانش‌آموزی موبایل به همراه داشته باشد ولو خاموش و استفاده‌ای هم نکرده باشد نمره درس مربوطه صفر می‌شود و اگر هم موبایل روشن باشد نمره کل دروس صفر خواهد شد.

محمدی تعداد شرکت کنندگان در امتحان نهایی امسال را ۲۴ هزار و ۷۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: ۱۶ هزار نفر از این تعداد دانش‌آموز پایه دوازدهم هستند و ۸ هزار و ۷۳۰ نفر هم  دانش‌آموزان سال‌های گذشته هستند که برای ترمیم معدل در امتحانات شرکت می‌کنند.

وی، از آمادگی ۱۸۲ حوزه اجرایی در استان خبر داد و افزود: ۱۲ ستاد تصحیح اوراق نیز در همین راستا تدارک دیده شده است و تمامی حوزه‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار