رئیس جهادکشاورزی کرمانشاه خبر داد؛
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: مزارعی که محصولات کشاورزی ممنوعه از جمله «برنج» کشت می‌کنند به صورت سمپاشی و شخم زمین امحا می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۰۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲ 20 May 2023

امحا مزارع کشت محصولات ممنوعه

 رحمت الله جلیلیان
علی چاله چاله در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: کشت برنج طی سال‌های اخیر ممنوع اعلام شده و بر اساس الگوی کشت  «برنج» جزو محصولات ممنوعه در مزارع استان کرمانشاه است.

وی افزود: در همین راستا در صورت برخورد با زمین هایی که کشت غیرمجاز برنج داشتند امحا صورت گرفته و این  امحا به شکل سمپاشی و شخم زمین است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: بازدید از زمین‌ها و بررسی میزان و نحوه کشت از سوی امور آب و جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

وی گفت: امحا کشت برنج در شهرستان‌ها با حکم شورای تامین است اما بیشتر کشت این محصول در شهرستان صحنه بود که امحا و سمپاشی آن صورت گرفت.

وی در خصوص سایر کشت‌های آب بر از جمله ذرت و سیب‌زمینی تصریح کرد: کشت‌ این محصولات بر اساس الگوی کشت ابلاغی اعلام می‌شود.

چاله چاله خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته کشت ذرت در حدود ٣۵ هزار هکتار از مزارع استان کرمانشاه انجام شد اما بر اساس اعلام الگوی جدید امسال کشت ذرت تنها در ٢۵ هزار هکتار از مزارع کرمانشاه امکان پذیر است.

وی با اشاره به سیب‌زمینی به عنوان یکی دیگر از محصولات کشت شده پر آب بر تشریح کرد: بر اساس الگوی کشت اعلام شده این محصول هم تنها در حدود چهار هزار و ٩٠٠ هکتار از مزارع استان کرمانشاه امکان کشت دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: منابع آبی در استان کرمانشاه محدود و تحرکات زیاد است با این شرایط محدود شدن کشت‌های پر آب بر ضرورت دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار