مدیر گروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : کرندغرب در حال تبدیل شدن به شهر موزه‌ها در کرمانشاه است.
کد خبر: ۱۱۰۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵ 20 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران علیرضا برشاهی مدیر گروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهر کرندغرب، گفت : باتوجه به ظرفیت‌هایی که کرندغرب در حوزه‌های مختلف دارد، می‌توان با راه‌اندازی موزه‌های گوناگون آن را به شهر موزه‌ها تبدیل کرد.

وی به پیگیری‌هایی که از چند سال پیش برای تبدیل کرندغرب به شهر موزه‌ها شده اشاره کرد و افزود: از آنجایی که رویکرد وزارتخانه توجه به راه اندازی موزه‌ها توسط بخش خصوصی است، ما نیز از ورود این بخش برای راه اندازی موزه‌ها استقبال کردیم.

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان تصریح کرد: خوشبختانه حدود هفت پیشنهاد راه‌اندازی موزه‌های بخش خصوصی در شهرستان دالاهو به ما ارائه شد که ما پیگیری‌هایی را برای اخذ مجوز راه اندازی آن‌ها در سطح وزارتخانه انجام دادیم.

وی اضافه کرد: در نهایت سال گذشته وزارتخانه با راه اندازی سه موزه شامل موزه‌های تنبور، مردم شناسی اقامتگاه میلکان و هنر و طبیعت در این شهرستان موافقت کرد که هرسه آن‌ها در ایام نوروز امسال به بهره برداری رسیدند.

برشاهی خاطرنشان کرد: راه اندازی موزه‌های گیاهان دارویی، اریگامی، موسیقی و آهنگری هم در این شهرستان در حال پیگیری است و امیدواریم بتوانیم مجوز راه اندازی آن‌ها را هم برای سال جاری بگیریم.

وی تاکید کرد: تا چندسال پیش تنها موزه مردم شناسی میراث فرهنگی شهرستان دالاهو فعال بود، اما اکنون در این شهرستان چهار موزه فعالیت می‌کند که ظرفیت قابل توجهی است و نشان می‌دهد که این شهر درحال تبدیل شدن به شهر موزه‌ها در کرمانشاه است.

مدیرگروه موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی استان در ادامه بااشاره به فعالیت یازده موزه دیگر در سطح استان، اظهارکرد: علاوه بر موزه‌های شهر کرند، تاق بستان، بیستون، معبد آناهیتا، تکیه بیگلربیگی و تکیه معاون الملک هم در فهرست موزه‌های استان قرار دارند.

وی به فعالیت دو موزه مردم شناسی در شهرستان‌های پاوه و سنقر هم اشاره کرد و گفت: موزه منبت در شهر کرمانشاه، عروسک‌ها در اقامتگاه سابات روستای کچگینه روانسر و موزه میراث ناملموس در روستای زردویی نیز تاکنون توسط بخش خصوصی در استان راه اندازی شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار