استاندار کرمانشاه خواستار شد؛
استاندار کرمانشاه بر ضرورت تسهیل تردد ٢۴ ساعته از مرز خسروی تاکید کرد و گفت: استان کرمانشاه آماده کمک رسانی در زمینه امنیتی و انتظامی هنگام سفر پربار و معنوی اربعین است.
کد خبر: ۱۱۰۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱ 19 May 2023

 رحمت الله جلیلیان
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمدطیب صحرایی در دیدار با حاج مثنی تمیمی استاندار استان دیالی عراق، اظهار کرد: مردم این منطقه فارغ از حدود و مرزهای کنونی در طول زمان برادری دارند.

وی افزود: در دورانی که عراق از حضور داعش و مشکلات معاصر رنج می‌برد ما هم از دیدن مصائب و فجایعی که استکبار جهانی به همراه داعش بر عراق وارد آورد، متاثر شدیم.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر وجود انس، الفت و برادری دینی بین مردم منطقه تصریح کرد: مردم ایران در انسان دوستی و توجه به علایق و عواطف انسانی سبقه دارند و به دلیل مسلمان بودن با نگرانی وضعیت و شرایط دیگر مسلمانان را دنبال می کنند که خوشبختانه این آلام با زحمات مجاهدین مرتفع شده البته هنوز خطر وجود دارد.

صحرایی گفت: ما هم علاقه‌مند به توسعه روابط در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هستیم و یکی از درگاه‌های مهم افزایش این ارتباطات زیارت اربعین است، اربعین برای مردم هر دو استان فواید مادی و معنوی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: در خصوص مسائل امنیتی اشراف و تسلط از سوی برادران عراقی وجود دارد و با زحماتی که از گذشته کشیده شده فرض ما یک زیارت امن و به دور از مخاطرات است و در راستای موضوعات امنیتی و انتظامی آماده کمک‌رسانی هستیم.

وی حل دیگر مسائل این حوزه را دوطرفه دانست و گفت: باید برای زیارت اربعین در کرمانشاه و منظریه شرایط مناسبی فراهم شود و امیدواریم برادران و خواهران عراقی هم برای تشرف به قم و مشهد از فرصت و ظرفیت ایجاد شده بهره ببرند. 

مدیر ارشد استان یکی از دغدغه های مهم در اربعین را ٢۴ ساعته شدن رفت و آمد از مرز عنوان کرد و افزود: این اقدام رفت و آمد را تسهیل و از تراکم جمعیت در مرز می‌کاهد و با توجه به اینکه طی ١۵ سال آینده زمان زیارت اربعین در فصل گرما است عبور و مرور در روز دشوار خواهد بود لذا همراهی عراق در این امر خبر مسرت بخشی برای زائرین است.

وی گفت: تعریض ورودی و خروجی در مرز دغدغه دیگری است و امکان عریض و وسیعتر شدن ورودی و خروجی ها با توجه به بازدیدی که داشتیم وجود دارد، این خدمت خوبی است چون دقت کار و رفت و آمد را بالا می‌برد.

صحرایی احداث سرويس‌هاي بهداشتی در منظریه، تسطیح پارکینگ‌های موجود و افزایش قابل قبول گیت‌های ورودی در عراق را به عنوان پیشنهادات دیگری در راستای سهولت سفر پربار و معنوی اربعین مطرح کرد.
 
تشکیل کمیته مشترک برای آماده سازی مقدمات سفر اربعین
 
در ادامه مثنی تمیمی استاندار دیالی کشور عراق اظهار کرد: سفرهای متعددی به استان کرمانشاه داشتم و از دیرباز تعاملات مثبتی بین دو استان وجود داشته و همواره بر گسترش روابط تاکید کردیم.

وی به حضور داعش در منطقه اشاره کرد و افزود: حضور داعش در کشور عراق دوران سخت و مشقت باری بود که جمهوری اسلامی و حضور حاج قاسم سلیمانی با همراهی ابومهدی المهندس کمک زیادی کرد. 

استاندار دیالی با اشاره به اینکه دیالی و کرمانشاه دو معبر مشترک دارند، ادامه داد: باید در راستای برطرف کردن مشکلات اقدام و امکان تبادل تجارب در زمینه‌های مختلف از طریق ادارات دولتی و دانشگاه ها را فراهم کنیم. 

وی گفت: در سطح برقراری امنیت اولویت ما تبادل زیارت ها است، همانطور که در زیارت قبلی اربعین موافقت های زیادی حاصل شد و استان دیاله علاقه خاصی به استقبال زوار اربعین داشته و زائرین ایرانی را بالاتر از زوار عراقی قرار داده است. 

تمیمی ضمن اعلام آمادگی برای پذیرایی از زوار  بیشتری در ایام اربعین از استاندار کرمانشاه با هیئت همراه برای سفر به دیالی عراق دعوت کرد و گفت: این سفر زمینه همکاری بیشتر و خدمت رسانی مناسب تر به زوار اربعین را فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک کمیته امنیتی تشکیل شد تا مشکل و حوادث در ایام اربعین را کنترل کنیم و برای رسیدگی به نکات و مطالباتی که مطرح کردید کمیته مشترکی تشکیل می‌دهيم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار