مدیرکل کتابخانه‌های کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه از فعالیت ٣ کتابخانه سیار در مناطق روستایی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: ١۵٠٠ نفر به عضویت این کتاب‌خانه‌های سیار درآمدند.
کد خبر: ۱۱۰۵۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷ 18 May 2023
 رحمت الله جلیلیان
معصومه حسنی خونساری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: سه دستگاه کامیونت به عنوان کتابخانه‌های سیار در روستاهای شهرستان‌های هرسین، جوانرود و قصرشیرین فعالیت می‌کنند و هر کدام بین پنج تا ١۵ روستا را پوشش می‌دهند.

وی افزود: وی افزود: در مجموع سه کتاب‌خانه‌ سیار روستایی تعداد ۱۰ هزار جلد کتاب موجود و حدود ۱۵۰۰ نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند، کتابخانه‌های سیار کتابدار تخصصی دارند و اهالی روستا استقبال خوبی از این کتابخانه‌ها دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: زمانِ فعالیتِ کتابخانه‌های روستایی به مدت یک شیفت از صبح تا بعد از ظهر است و در بعضی روستاها بعد از ظهر خدمت رسانی می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه به روستاهای با جمعیت بالای ٢ هزار نفر کتابخانه تعلق می گیرد، تصریح کرد: در صورت تهیه زمین در این روستاها می‌توان کتابخانه تاسیس کرد، در حال حاضر در استان کرمانشاه ٢٣ کتابخانه روستایی (با جمعیت بالای ٢ هزار نفر) فعال است.

وی تشریح کرد: هر کدام از کتابخانه‌های روستایی به پنج تا هشت روستا خدمات رسانی می کنند و استقبال از سوی روستاییان قابل توجه است.

حسنی خونساری تاکید کرد: زیربنای مجموع کتابخانه‌های عمومی ما در استان کرمانشاه ۴٣ هزار و ٨٣ متر مربع است و مجموع کتاب‌ها با کتابخانه‌های نهادی یا مشارکتی یک میلیون و ٣١٢ هزار و ٢٩۵ جلد کتاب است.
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار