رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: قرارگاه تاکتیکی بهداشتی و درمانی اربعین حسینی توسط اورژانس و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی با ۳۶ میلیارد تومان برای خدمات رسانی به زائران اربعین در دست ساخت است.
کد خبر: ۱۱۰۵۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴ 13 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «مسعود قلعه‌سفیدی» روز شنبه به ایرنا افزود: این قرارگاه قرار است در ۲ طبقه به مساحت یک هزار متر مربع و با زیربنای ۲ هزار متر مربع ساخته شود که عملیات اجرایی آن اواخر اسفندماه پارسال آغاز شده و تا کنون برای احداث آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار کرد: طبقه همکف این قرارگاه بهداشتی و درمانی شامل اتاق‌های سرد، ویزیت، تزریقات و cpr است و طبقه دوم آن نیز شامل بخش رفاهی و خوابگاه برای استراحت کارکنان این مجموعه است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: سه‌شنبه هفته جاری سازه‌های فلزی آن بارگیری شده و تا ۳۱ مردادماه طبقه همفک این قرارگاه بهداشتی درمانی برای خدمت به زائران اربعین حسینی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با توجه به اینکه اربعین امسال و سال‌های آینده در فصل گرم سال خواهد بود، این مرکز برای ارائه خدمات درمانی لازم به زائران عتبات عالیات، راه اندازی می‌شود که اعتبار این طرح با کمک خیرین و حمایت‌های دولت و وزارت بهداشت تامین اعتبار شده است.

سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار نفر زائر اربعین از مرز رسمی خسروی عازم کربلای معلی شدند که طبق پیش بینی مسوولان این تعداد امسال قرار است به ۲ برابر برسد.

خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرز‌های کشورمان با شهر‌های زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می‌گرفت.

خسروی یکی از مرز‌های مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهر‌های دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند. همچنین پیش از زیارت امام حسین (ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می‌کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار