نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه فلسفه وجودی ما بندگی و اطلاعات خداوند است، گفت: سفر حج فرصت و جلوه ای از بندگی خدا است.
کد خبر: ۱۱۰۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳ 12 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه آیت الله مصطفی علما در نشست همایش متمرکز زائرین حج تمتع ۱۴۰۲ با حضور ۹۹۰ زائر کرمانشاهی و انجام نمادین مناسک و آداب حج، اظهار کرد: در روایات تاکید شده پیش از آنکه  گرد و غبار از لباس حاجیان برود به دیدار آنها بروید که نشان اهمیت حج است، فلسفه وجودی ما اطاعت و بندگی بوده و به محض مکلف شدن دختران و پسران باید کعبه را شناخته و به سمت آن نماز بخوانند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس تفسیر علامه طباطبایی سوره حمد به عنوان مادر قرآن برای راز و نیاز ما با خداوند نازل شده افزود: فلسفه وجودی ما بندگی و اطاعت است حالت بندگی  در وجود و فطرت ما می باشد و فطرتا ما این عبادات را می خوانیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه در ادامه خاطر نشان کرد: این بندگی با روش های مختلف نماز، روزه، حج، زکات، امر به معروف و  نهی از منکر‌، کمک به ایتام  و  .. است، اگر انسان بنده باشد و به درستی اطلاعت خداوند را به جا بیاورد، خداوند هم می داند با او چگونه معامله کند.

وی یادآور شد : لذا برای این مسافرت که می روید خداوند برای شما دعوت نامه فرستاد ، قدر آن را بدانید که در چه موقعیتی قرار دارید این حج همیشه فراهم نیست.

این الله علما تصریح کرد: تلاش کنیم در مسیر حق حرکت کنیم تا خداوند هم برای ما جبران کند یکی از اسما خداوند جابر به معنی جبران کننده، است، امکان ندارد که بندگی کنیم و او نگاهمان نکند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید ارزش این سفر را بدانیم،  متذکر شد: بر اساس روایات، اگر به زیارت رسول الله نروید جفا کرده اید،  در این سفر شب ها را سبک غذا بخورید اوقات را در خانه خدا بگذرانید،سالها در نوبت و انتظار این سفر بودید و امروز خدای متعال مقدر کرده به حج بروید و فراموش نکنید بنابراین فلسفه وجودی خود را در این سفر ارزشمند به یاد بیاورید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار