مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از افزایش ۳۰ درصدی متقاضیان آموزش در رشته‌های فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و گفت: متقاضیان ورودی به آموزش فنی و حرفه‌ای در استان از ۱۲ هزار و ۲۹۴ نفر سال ۱۴۰۰ به ۱۷ هزار و ۳۴۳ نفر در سال ۱۴۰۲ رسید که ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۰۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱ 09 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «عزیز نوری» همچنین از افزایش عملکرد این اداره کل نسبت سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: فنی و حرفه ای استان در سال گذشته۹۷ درصد به تعهدات خود عمل کرده که نسبت به سال ماقبل آن که ۹۳ درصد بوده چهار درصد افزایش عملکرد داشته است.

وی با بیان اینکه چهار هزار نفر متقاضی ورود به آموزش های فنی و حرفه ای استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ماقبل افزایش یافته؛ یکی از مهم ترین علت های این افزایش متقاضیان را این روش دانست که کسانی که به هر دلیلی نتوانستند دوره های آموزشی خود را به اتمام برسانند و ترک دوره کردند؛ این امکان برای آنها فراهم شد که بتوانند آزمون های ادواری آزاد شرکت کنند، آموزش ببیند و پس آزمون بتوانند مدرک اخذا نمایند.

نوری همچنین از افزایش دقت بیشتر در آزمون های فنی و حرفه ای نسبت به سال ماقبل آن خبر داد و گفت: در آزمون های فنی و حرفه ای سال گذشته آمار رد شدگان بیشتر سنوات دیگر بود و این یعنی آزمون ها برحسب استاندارد خاصی و با دقت بیشتری برگزار می شود.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه مدرک فنی و حرفه ای به خاطر نوع آموزش و آزمون هایش از معتبر ترین مدارک تحصیلی ایران در جهان است، افزود: ۲۵نمره از ۱۰۰ نمره آزمون های فنی حرفه ای با ضریب یک تئوری و ۷۵ نمره عملی با ضریب سه است و متقاضیان شرکت در آزمون ها حتما باید ۵۰ درصد نمره تئوری و ۷۰ درصد نمره عملی را کسب کند تا بتواند مدرک فنی و حرفه ای اخذ کنند.

نوری همچنین تاکید کرد: برای اخذ پروانه کسب در رشته های فنی و خدماتی طبق قانون، داشتن گواهینامه فنی و حرفه ای ضروری است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در ادامه از جمله دلایل افزایش متقاضیان ورود به رشته فنی و حرفه ای استان کرمانشاه را اطلاع رسانی به جوانان و افراد جویای کار عنوان کرد و گفت: بخش بزرگی از نرخ بیکاری استان افراد دانش آموخته فاقد مهارت هستند و به آنها اطلاع رسانی شده شرایط برای کسب مهارت آنها در دوره های فنی و حرفه ای فراهم است و یک فرصت شغلی برای خود ایجاد کنند.

نوری همچنین یکی از دلایل افزایش ورود متقاضیان به رشته های فنی حرفه ای را تعیین تسهیلات ارزان قیمت به افراد صاحب مهارت فنی و حرفه ای اعلام کرد و تمام تلاش مسئولان استان کرمانشاه با اتخاذ این تصمیمات را کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال برای فرزندان این مرز و بوم دانست.

اداره کل فنی حرفه ای استان کرمانشاه ۱۱۸ رشته با ۳۵۰ گرایش زیر رشته آموزش می دهد.

این اداره کل در ۱۴ شهرستان دارای ۲۰ مرکز دولتی فعال است که ۶ مرکز آن در شهر کرمانشاه فعالیت دارد.

۱۱۸ کارگاه آموزشی و ۲۲۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه وجود دارد که از یکی از مهمترین اهداف این اداره کل راه اندازی مجدد آموزشگاه های راکد و غیر فعال است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار