معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه هجیج هفتمین روستای سالم استان است که افتتاح شد، گفت: تا کنون 42 روستای سالم در استان کرمانشاه افتتاح شده است.
کد خبر: ۱۱۰۴۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 09 May 2023

 رحمت الله جلیلیان

محمد ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در حاشیه افتتاح هفتمین روستای سالم ِ استان، اظهار کرد:با توجه به ابتکار دانشگاه علوم پزشکی 42 روستا با کمک مدیران شبکه ها به عنوان روستای سالم انتخاب شدند، روستای هجیج از توابع شهرستان پاوه هم هفتمین روستای سالمی است که در استان افتتاح می شود.

وی افزود: هدف از افتتاح روستای سالم این است که مردم روستا از زندگی در آن محیط لذت ببرند به همین منظور نیازمند محیط زیست مناسب هستند، زندگی داخل ساختمان ها باید شرایط ایده آل داشته و محیط پیرامون آن ها از جمله کوچه ها و خیابان های اطراف یک محیط بسیار سالم و دلنشین باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: با کمک مردم و دستگاه ها بدون بودجه اختصاصی و با حمایت شورای روستا، دهیار، بخشدار و فرماندار و همچنین دانشگاه علوم پزشکی، در این زمینه اقدامات مناسبی انجام شد، دام در خارج روستا نگهداری و کوچه ها و معابر سنگ فرش و یا آسفالت می شوند.

این مقام مسئول فاضلاب و آب شرب روستاهای سالم را کاملا بهداشتی عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: سرویس های بهداشتی این روستاها کاملا بهداشتی و شرایط مناسبی برای مردم هموار شده تا از محل زیست خود لذت ببرند تا ضمن ممانعت از مهاجرت به شهرها، مهاجرت معکوس در روستاهای سالم هم داشته باشیم.

شکیبا تاکید کرد: خوشبختانه در روستای هجیج،اقبال عمومی مردم و نشاط آن ها قابل مشاهده است،غرفه های موجود را هم مردم به صورت خودجوش راه اندازی کردند. 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار