محفل ادبی بیستون با موضوع بازخوانی دیدار شاعران کرمانشاهی با رهبر معظم انقلاب با حضور مسئولان و شاعران آیینی و انقلابی استان در کتابخانه امیرکبیر کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵ 08 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، دیدار جمعی از شاعران و اساتید زبان و ادب فارسی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، سنتی است که هرساله در نیمه ماه مبارک رمضان و در شب میلاد مبارک کریم اهل‌بیت (ع) برگزار می‌شود.

این دیدار امسال نیز چهارشنبه، ۱۶ فروردین‌ماه همزمان با شب میلاد مبارک امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

در این دیدار برخی از شاعران آیینی استان کرمانشاه نیز حضور داشتند. این شاعران روایت‌های خود را از این دیدار ماندگار، در نشست محفل ادبی بیستون که اداره کل کتابخانه‌های عمومی برگزار کرد، بیان کردند.

روایت شاعران کرمانشاهی از دیدار با رهبر معظم انقلاب

به همین مناسبت شاعران کرمانشاهی حاضر در دیدار با رهبر معظم انقلاب در نشستی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان حضور یافتند و این حضور را روایت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در این نشست ضمن خیر مقدم به شاعران و مسئولین فرهنگی در این جلسه بیان داشت: شاعران ارزنده‌ای در استان کرمانشاه داریم که باید بیشتر دیده شوند و امروزه جایگاه شعر نه تنها در حوزه ادبیات بلکه در موضوع ادبیات مقاومت دارای جایگاه ارزشمندی است و شاعران ما در طول تاریخ با کلمات و ادبیات زیبای خود در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان ایستاده اند و حماسه خلق کردند.

«معصومه حسنی خونسار» افزود: شاعران بزرگی در طول تاریخ با اشعار خود همیشه در قلب و یاد مردم زنده مانده اند، پس اثرگذاری و ارزشمند بودن شعر را تاریخ ثابت می‌کند.

شعر رسانه‌ای ماندگار است

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه نیز گفت: این جلسه برای بازخوانی دیدار شاعران با رهبر انقلاب برگزار شده است.

«رضاکریمی» بیان داشت: بیانات رهبر معظم انقلاب نکات مهمی درباره حقیقت شعر داشت و ایشان گفتند شعر تنها رسانه‌ی اثرگذار عالم بوده و در ادامه به ویژگی ماندگاری شعر اشاره کرده که آن را از هنر‌های تصویری معاصر برتری می‌بخشد.

وی افزود: نکته بعدی مکمل همین بحث است که شعر فارسی حکیمانه بوده است و اینکه اهمیت شعر در دوران تاخت و تاز مغول وار دشمن قرار گرفته و اکنون مغولان معاصر دوباره حمله کرده اند.

این مدرس دانشگاه در پایان تاکید کرد: در مورد حقیقت شعر باید تاکید شود که در آیات پایانی سوره شعرا تدبر کنیم تا بهتر بفهمیم که حقیقت حکیمانه شعر چگونه آن را ماندگار کرده و ما را در مقابل هجوم مغول ایمن می‌کند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار