به گفته مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه، امکان پذیرش هفت شرکت استان در بورس و فرابورس فراهم شده و چنانچه شرکت‌ها همکاری لازم را داشته باشند امکان اینکه امسال شاهد پذیرش چهار تا پنج شرکت کرمانشاه در بازار سرمایه باشیم، وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ 07 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمد بهمن با اشاره به مصوبات اولین همایش تامین مالی غرب کشور و تاکید بر لزوم تسهیل شرایط ورود شرکت‌های استان به بازار سرمایه، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته شرایط ورود دو شرکت کرمانشاه به بورس و پنج شرکت در فرابورس فراهم شده است.

وی ادامه داد: البته هماهنگی و همراهی خود شرکت‌ها نیز در این زمینه برای تکمیل مدارک ضروری است و چنانچه پای کار باشند امکان اینکه امسال چهار یا پنج شرکت کرمانشاه در بازار سرمایه پذیرش شوند، وجود دارد.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه گاهی علی رغم پیگیری‌های فراوان با عدم استقبال شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه مواجهیم، یکی از دلایل این امر را حاکم بودن تفکر سنتی بر بنگاه‌های اقتصادی کرمانشاه دانست و افزود: دلیل دیگر این است که برخی از شرکت‌ها هنوز شناخت کافی از بازار سرمایه و ظرفیت‌های این بازار ندارند.

بهمن از بازار سرمایه به عنوان یکی از مناسبت‌ترین شیوه‌های تامین مالی برای بنگاه‌های اقتصادی یاد کرد، خصوصا در شرایط کنونی که در زمینه تسهیلات بانکی با محدودیت مواجهیم.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته شاهد پذیرش شرکت‌های جدیدی از استان کرمانشاه در بازار سرمایه نبوده ایم، فراهم شدن ظرفیت پذیرش هفت شرکت را اقدام قابل توجهی دانست و گفت: در حال حاضر هم شش شرکت (شرکت استانی سهام عدالت، پتروشیمی کرمانشاه، نیروگاه زاگرس، پالایشگاه کرمانشاه، سیمان غرب و قند بیستون) از استان کرمانشاه در بازار سرمایه حضور دارند.

مدیر بورس منطقه‌ای کرمانشاه عنوان کرد: از سوی دیگر با پیگیری‌های انجام شده، پذیره نویسی طرح بیواتانول نیز در نیمه اول امسال در بازار سرمایه انجام خواهد شد.

بهمن بخش عمده این فعالیت را دستاورد اولین همایش تامین مالی غرب کشور دانست که برای اولین بار در کرمانشاه برگزار شد و اکنون در سایر استان‌ها نیز دنبال می‌شود و ادامه داد: لازم است با پیگیری جدی مدیران استان، مصوبات این همایش اجرایی شود تا فرصت‌هایی که ایجاد شده از دست نرود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار