مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: از سال گذشته یک برنامه استراتژیک در کارگروه زنان و خانواده با عنوان ((کمیته کارشناسی سلامت زنان)) به ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل شد و اکنون نیز به فعالیت خود ادامه می دهد.
کد خبر: ۱۱۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 12 October 2015
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه گفت: از سال گذشته یک برنامه استراتژیک در کارگروه زنان و خانواده با عنوان ((کمیته کارشناسی سلامت زنان)) به ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل شد و اکنون نیز به فعالیت خود ادامه می دهد.

شریفه حق شناس در گفتگو با تابناک کرمانشاه، اظهار داشت: بحث سلامت افراد هم مورد توجه سازمان بهداشت جهانی و هم مدنظر سیاستگذاران کشوری ما است، که در سطح کلان و در پی سیاست های تکمیلی وزارت بهداشت و درمان، بحث نظام جامع سلامت در دولت تدبیر و امید تدوین و در حال اجرا می باشد،که خوشبختانه در ابعاد وسیع تری مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح تمامی زنان شهری و روستایی را دربرمی گیرد و در بحث کنترل بیماری های شایع چهارگانه چربی، فشار خون، دیابت و چاقی که موجبات اشکال در سلامت زنان را فراهم نموده، مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه تصریح کرد: کمیته کارشناسی سلامت زنان طی یک برنامه سه سال، پایش سلامت بانوان را انجام می دهد، که سال اول در سطح ادارات قرارداهایی تنظیم و سلامت زنان دستگاه را مورد پایش قرار داد، که به پایش سلامت کل پرسنل اشاعه پیدا کرد.

حق شناس یادآور شد: برنامه های این کمیته در سال 94 پایش سلامت کل اعضای جامعه بود که با مصوبه نظام جامع سلامت، این طرح عملا از حالت استانی خارج شد و بصورت کشوری درآمد.

برگزاری کارگاه آموزشی توسعه کارآفرینی

وی در ادامه از برگزاری کارگاه آموزشی دو روزه در استان خبر داد و افزود: مخاطبین ما مشاورین فرمانداران در امور زنان و خانواده، مدیران عامل کانون های فرهنگی اجتماعی سطح استان و مشاورین امور زنان دستگاه های اجرایی هستند.

وی گفت: 14 مشاور فرماندار، 18 کانون فرهنگی اجتماعی و حدود 30 مشاور امور زنان در دستگاه های استان مشغول فعالیت هستند.

حق شناس محوربت برگزاری این کارگاه ها را توسعه کارآفرینی و توسعه مشارکت زنان در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... عنوان کرد و افزود: سیاستگذاران بخش زنان و خانواده برای تعامل با کارآفرینان، تربیت نسل جدید و آموزش دانش آموختگان به سمت کارآفرینی توانمندی بیشتری کسب می نمایند.

مدیرکل امور بانوان استانداری کرمانشاه عنوان کرد: اساتید این کارگاه ها از اعضای انجمن ملی زنان کارآفرین هستند که روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری و در محل استانداری به ارائه تجربیات خود برای مخاطبین این دوره آموزشی خواهند پرداخت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار