استاندار کرمانشاه فلسفه تشکیل شوراها را کمک به چابک سازی، تسهیل گری و افزایش نظم اداری در حوزه مدیریت شهری و روستایی دانست و گفت: شوراها باید از تبدیل شدن به یک بار اضافی بر بدنه اداری اجتناب کنند و به دنبال خدمت جهادی و صادقانه باشند.
کد خبر: ۱۱۰۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹ 05 May 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «محمدطیب صحرایی» شامگاه پنجشنبه در نشست بزرگداشت روز شوراها که در سرسرای شهدای دولت و با حضور معاونین استاندار و اعضای شوراهای شهر و روستای استان برگزار شد؛ افزود: شورا از یک جایگاه ممتاز در قانون اساسی جمهوری اسلامی برخوردار است و این نهاد یکی از برجسته‌ترین نمودهای جمهوریت نظام اسلامی است و حضور شوراها به تحقق اهداف جمهوری اسلامی کمک کرده است.

وی اظهار داشت: شورا یک مجموعه حاشیه ای در منظومه انقلاب اسلامی نیست و یکی از ارکان جمهوریت نظام و مردمسالاری دینی است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: مسوولان ارشد نظام اسلامی به صراحت و روشنی اعتقاد و اعتماد خود را به شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرده اند و مدیران این نظام هم موظف به پیروی از این دیدگاه‌ها و عمل به آن و دوری از رفتارهای ذوقی و سلیقه ای دوری هستند.

وی ادامه داد: همانگونه که نمایندگان در قالب قانون اساسی جایگاه پیدا کرده اند یک عضو شورا هم براساس همان قانون در جمهوری اسلامی از یک جایگاه ممتاز برخوردار است و همه موظف به احترام به این جایگاه و هم افزایی سازنده با اعضای شورا هستیم.

مقام عالی استان فلسفه تشکیل شوراها را کمک به چابک سازی، تسهیل گری و افزایش نظم اداری در حوزه مدیریت شهری و روستایی دانست و گفت: شوراها باید از تبدیل شدن به یک بار اضافی بر بدنه اداری اجتناب کنند و به دنبال خدمت جهادی و صادقانه باشند.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز شوراها از اقداماتی که اعتبار و عدالت شورا را مخدوش می کند، گفت: وقتی در خدمت رسانی هیچ تفاوتی در بین شهروندان گذاشته نشود و فقط منافع شهر و مردم محور کار و در اولویت باشد، تاثیرگذاری و اعتبار شوراها نزد ادارات و مردم محسوس و ویزه خواهد بود.

صحرایی خاطرنشان کرد: مشکلات در استان بسیار است، اما در کنار آن ظرفیت های بسیاری در حوزه های مختلف داریم که باید با هم‌اندیشی به دنبال راهکارهایی برای رفع مشکلات استان باشیم.

وی در ادامه پیشنهاد برگزاری یک رویداد با محوریت پیشنهادهای خلاقانه را مطرح کرد و افزود: شوراهای اسلامی شهر و روستا در قالب این رویداد، پیشنهادات، ابتکارات و خلاقیت های خود را برای حل مشکلات موجود مطرح کنند و در گام بعد با کمک آن‌ها بسیاری از مشکلات موجود را رفع کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین به آغاز سفرهای شهرستانی از هفته آینده اشاره کرد و افزود: هر هفته به یک شهرستان سفر خواهیم داشت و مشکلات هر شهرستان و راهکارهای رفع آنها را بررسی کرده و برای حل آن ها تصمیم گیری خواهیم.

وی گفت: یکی از این نشست ها با حضور اعضای شوراهای شهر و روستا برگزار می شود تا اعضای شورا در این نشست‌ها، به ارایه راهکارهای عملی برای حل مشکلات بپردازند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار