مشاور بانوان آموزش و پرورش استان کرمانشاه:
مشاور بانوان آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: مطابق سالنامه آماری، 46 و 99 درصد کارکنان آموزش و پرورش سطح استان را بانوان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۱۱۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 12 October 2015
مشاور بانوان آموزش و پرورش استان کرمانشاه عنوان کرد: مطابق سالنامه آماری، 46 و 99 درصد کارکنان آموزش و پرورش سطح استان را بانوان تشکیل می دهند.

الهه باقری امروز دوشنبه در گفتگو با تابناک کرمانشاه اظهار داشت: برنامه های هفته ملی سلامت بانوان ایران با هدف حساس سازی مدیران سلامت و عموم مردم نسبت به ابعاد مختلف سلامت بانوان در حال برگزاری است.

وی افزود: این هفته با شعار " زن، قلب خانواده" و با تأکید بر بالا بردن سلامت قلب و کنترل عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی بعنوان اولین و مهمترین علت مرگ زنان 30 تا 70 سال می باشد.

مشاور بانوان آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: اداره سلامت و تندرستی استان در راستای ارتقاء آگاهی کارکنان در کنترل عوامل خطرساز بیماری های قلبی و عروقی، اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی ضمن خدمت با عنوان " زیستن با قلب سالم" نموده است.

باقری درخصوص نقش و اهمیت تأثیر سلامت روانی زنان بر سلامت خانواده و جامعه اظهار داشت: نقش زنان در ارتقای سلامت جامعه از کانون گرم خانواده شروع می شود، و از سوی دیگر " هفته سلامت بانوان" با روز شمار " روز جهانی بهداشت روان"، " روز خانواده" و " روز جهانی کودک" همراه شده و فعالیت های مرتبطی صورت گرفته است.

وی افزود: سلامت زنان بعنوان جایگاه والای وی در جوهره خلقت بویژه در شکل گیری فرهنگ، تربیت، سعادت و حفظ و ارتقای سلامت خانواده و جامعه داری نقش تعیین کننده ای است، که این خود تحت تاثیر شرایط و سلامت روحی و جسمی زنان در خانواده و جامعه قرار می گیرد.
 
مشاور بانوان آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزاری کارگاه های مهارت ها داشتن ازدواج موفق، مهارت های ارتباط با همسر و فرزندان، نقش زنان در مدیریت سلامت اعضای خانواده و نقش زنان در ارتقای شیوه زندگی اعضای خانواده را از جمله برنامه های صورت گرفته این سازمان عنوان کرد.

باقری خاطرنشان ساخت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران سلامت افراد را یک حق اساسی دانسته و تأمین نیازهای سلامت آنان را تحت تاثیر دولت می داند. همچنین منشور حقوق زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران، بر حق سلامت زنان در  بهره مندی و دسترسی به خدمات حمایتی و مراقبت های بهداشتی و درمانی مورد نیاز و با کیفیت مناسب تأکید می کند.

گفتنی است، برنامه های گرامیداشت هفته ملی سلامت بانوان به ترتیب با محوریت "سلامت زنان، سلامت نسل امروز و آینده"، "سلامت زنان، سلامت خانواده ها"، "شادابی زنان، شادکامی خانواده، نشاط اجتماعی"، "سلامت قلب زن، سلامت قلب خانواده"، "محیط کار سالم، سلامت زنان شاغل"، "جامعه سالم، سلامت اجتماعی زنان"، و "زنان سالم، پیشگامان مراقبت از خود و اعضای خانواده" در حال برگزاری است.




منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار