امام جمعه قصرشیرین گفت: اقتصاد پویا با تقویت تولید ملی و حمایت از تولیدکنندگان محقق می شود زیرا تولید صنعت گران داخلی و ابتکار شرکت های دانش بنیان می تواند سهم صادرات را بالا برده و علاوه بر حل مشکلات اقتصادی، کشور را در مصاف با بیگانگان قوی کند.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ 01 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا حجت الاسلام «صادق صالحی» در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به حرکت انقلابی در مسیر پیشرفت و علاج ضعف های اقتصادی، افزود: راه مقابله با نقشه های اقتصادی اتاق فکرهای آمریکایی، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار کرد: امروز مهمترین اولویت کشور، تلاش شبانه روزی مسوولان برای رشد اقتصادی، مهار تورم، بالابردن سطح رفاه جامعه و رفع کاستی های معیشتی خانوارها است.

خطیب جمعه قصرشیرین از مهمترین راهکارهای تقویت و رشد تولید ملی را مردمی سازی اقتصاد، حمایت از شرکت های دانش بنیان، مبارزه اساسی با فساد و نگاه و حرکت انقلابی در مسیر ثبات اقتصادی نام برد.

وی همچنین اضافه کرد: در مورد شعار سال اگر مهار تورم کنار رشد تولید و این ۲ کنار مولفه های دیگر اندیشه اقتصادی رهبر انقلاب تحلیل نشوند، افراد و گروه های مختلف با تفسیر به رای، دیدگاه خود را با نظر رهبر انقلاب تحمیل می کنند و نتیجه چیز دیگری می شود.

او افزود: اگرچه مهار تورم از طریق مهار رشد نقدینگی ضروری است اما پیچیدگی هایی دارد که توجه نکردن به آن ها می تواند به بخش دوم شعار سال یعنی رشد تولید آسیب بزند و در بخش رشد تولید که خود به مهار تورم کمک می کند نیز بر اساس منظومه فکر اقتصادی آیت الله خامنه ای تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین همچنان در اولویت قرار دارد.

۱۲ فروردین روز بیادماندنی است

امام جمعه قصرشیرین در ادامه با گرامیداشت دوازدهم فروردین ماه این روز را به عنوان عید در عید نام برد و گفت: امام خمینی(ره) از برخی روزها در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به عنوان ایام الله یاد کردند، قله این ایام الله، ۲۲ بهمن و همچنین روز ۱۲ فروردین است که به بیان ایشان، قضایایی که در ایام‌الله رخ داده، برای انسان‌ها در طول تاریخ آموزنده و بیدارکننده است از این رو باید ایام الله را زنده نگه داشت.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: امام در وصف۱۲ فروردین فرمودند: «۱۲ فروردین- که روز نخستین حکومت اللَّه است- از بزرگ‌ترین اعیاد مذهبی و ملی ماست. ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند. روزی که کنگره‌های قصر ۲۵۰۰ سال حکومت طاغوتی فرو ریخت، و سلطه شیطانی برای همیشه رخت بربست و حکومت مستضعفین که حکومت خداست به‌جای آن نشست؛ دوازدهم فروردین عید ملت ماست؛ زیرا در این روز، با قدرت ملی، سرنوشت خود را به‌دست گرفتند».

وی اضافه کرد: بزرگداشت این عید هم به این جهت است که به بیان امام خامنه‌ا: «آنچه ملت ما می‌داند و باید به‌درستی روی آن پافشاری کند که بحمدالله تاکنون پافشاری کرده، این است که نجات این کشور و رسیدن آن به نقطه‌ای که شایسته این ملت است، فقط در سایه اسلام و جمهوری و نظام اسلامی امکان‌پذیر است و بس».

بهترین روش رمضانی شدن خوض اخلاقی است

خطیب جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به ماه مبارک رمضان، بهترین روش رمضانی شدن وجود انسان ها را خوش اخلاقی بیان کرد و گفت: اصلی ترین شاخص و تجلی خوش اخلاقی سلوک در خانواده است.

او در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به درگیری‌های داخلی صهیونیست ها؛ فراتر از یک اختلاف سیاسی گفت: حوادث اخیر نشان داد، اوضاع رژیم صهیونیستی، دقیقا طبق همان پیش‌بینی جلو می‌رود که برخی مقامات این دولت جعلی گفته‌اند و آن اینکه، صهیونیست ها باید با کابوس فروپاشی قبل از ۸۰سالگی روزگار فلاکت‌بار خود را بگذرانند.

حجت الاسلام صالحی همچنین با اشاره به هشت سال مقاومت مردم سلحشور یمن و درس‌های آن افزود: بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، بیش از ۲۱/۷ میلیون نفر در یمن، معادل دو سوم جمعیت این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و انهدام گسترده زیرساخت‌های حیاتی، مراکز بهداشتی، درمانی، آموزشی در یمن در حالی انجام شده که به‌دلیل محاصره کامل این کشور امکان ارائه هیچ‌گونه خدمات ضروری به مردم این کشور وجود نداشته و از این رو آثار جنگ بر زندگی مردم تشدید شده است.

وی افزود: راه پایان بحران یمن، تنها شکل‌گیری گفتگوهای یمنی-یمنی و پایان مداخلات خارجی در امور سیاسی و احترام به حق تعیین سرنوشت مردم این کشور است، عربستان و دیگر کشورهای اشغالگر یمن راهی جز تسلیم در برابر اراده مردم یمن ندارند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار