سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه اعلام کرد: در ۲۰ روز گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵ 01 April 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «داریوش فرمانی»، با بیان اینکه در نوروز امسال شاهد رشد بازدید گردشگران از جاذبه‌های کرمانشاه بوده‌ایم، اظهار کرد: در کرمانشاه در حوزه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و دفاع مقدس جاذبه‌هایی وجود دارد که می‌تواند گردشگرانی را با سلایق مختلف جذب کند.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: در نوروز امسال هم شاهد حضور گردشگرانی با سلایق مختلف در کرمانشاه بودیم که از جاذبه‌های گوناگون استان بازدید کردند.

فرمانی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲۵۶ هزار و ۶۱۳ نفر هم در اقامتگاه‌های مختلف استان اعم از رسمی، غیررسمی و اضطراری اسکان پیدا کرده‌اند.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، از تداوم نظارت بر فعالیت مراکزی که به گردشگران نوروزی خدمات می‌دهند، خبرداد و گفت: در این مدت ۷۹۴ فقره بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری و سایر مراکز خدمات‌رسانی انجام شده که منجر به صدور حکم تعلیق برای ۱۰ مرکز، ۱۸ مورد اخطار کتبی، ۸۹ مورد تذکر و ۷۴ مورد تشویق شده‌ است.

 وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.

در استان کرمانشاه ۲۶ هتل، پنج هتل آپارتمان، ۲۰ میهمانپذیر، ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی و ۴۴ اقامتگاه بوم گردی فعالیت می‌کند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در دو هزار و ۵۹۵ روستا و ۳۵ شهر دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار